مرگ ۷۵۶ نفر در ایتالیا و ۲۹۲ نفر در فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته

0
147

شیوع ویروس کرونا در اروپا و ایالات متحده آمریکا با سرعت رو به گسترش است به‌طوریکه اسپانیا، فرانسه، بریتانیا و آمریکا به همراه چند کشور اروپایی دیگر شنبه مرگبارترین روز خود را پشت سر گذاشتند. طبق آمارهای رسمی تا کنون بیش از۶۸۶ هزار نفر در سراسر دنیا به این ویروس آلوده شده اند وبیش از ۳۲ هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند. بیش از ۱۴۶ هزار نفر هم بهبود پیدا کرده اند.

تاکنون ۱۹۹ کشور جهان درگیری شیوع ویروس کرونا شده‌اند و سازمان جهانی بهداشت همچنان بر رعایت فاصله یک متری از دیگران، ضد عفونی کردن سطوح، شستن مرتب دست‌ها و خودداری از لمس کردن صورت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ تاکید دارد.

آخرین آمار و اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان را در روز یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۹ مارس ۲۰۲۰ میلادی را در این گزارش پیگیری کنید.

تعداد قربانی های فرانسه از مرز ۲۶۰۰ نفر گذشت

۲۹۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه در اثر بیماری کووید ۱۹ قربانی شدند تا مجموع فوتی های فراسنه به ۲۶۰۶ نفر برسد. ۱۹۳۵۴ نفر بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان های فرانسه بستری هستند از این تعداد بیش از ۴۶۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بسر می برند.

کاهش فوتی های ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته

آمارهای رسمی روز یکشنبه حکایت از کاهش تعداد فوتی های ناشی از کووید ۱۹ در ایتالیا دارند. بنا بر آمارهای رسمی ۷۵۶ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را از دست داده اند تا در مجموع تعداد فوتی های این کشور به ۱۰۷۷۹ برسد.

بدین ترتیب تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در ایتالیا با ۵۲۱۷ مورد افزایش طی شبانه روز گذشته به مرز ۹۸ هزار نفر رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه برای سومین روز متوالی تعداد موارد جدید ابتلا در ایتالیا روند کاهشی نشان می دهد.

ثبت جدید رکورد فوتی در اسپانیا

طبق آمار منتشر شده در صبح یکشنبه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۸ نفر به تعداد قربانی های اسپانیا افزوده شده است.

به گزارش یورونیوز؛ بدین ترتیب رکورد جدیدی در این کشور اروپایی در زمینه تعداد فوتی ها در یک شبانه روز به ثبت رسید.