مرگ قهرمان کشتی بازی‌های‌آسیایی در زندان

0
406

قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژوی چین که به اتهام قتل عمد در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه زندانی بود، صبح امروز به علت مصرف بیش از حد قرص در زندان اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک قربانی در ۹ تیر ۱۳۹۱ و در یک نزاع، جوانی ۲۵ ساله را در کوه‌های کرمانشاه به قتل رساند. وی به همراه برادرش و برای شکار به ارتفاعات کرمانشاه می‌رود که در مسیر بازگشت در محلی به شنا کردن مشغول می‌شوند، اما ممانعت برخی افراد حاضر در محل، منجر به درگیری لفظی و فیزیکی شده و پس از آن قربانی با تفنگ‌شکاری خود فرد ممانعت کننده را به قتل می رساند و متواری می‌شود.

گفتنی است، تلاش‌های بسیاری از اهالی کشتی مثل حمید سوریان، عبدالله موحد و محمدرضا طالقانی برای جلب رضایت خانواده اولیای‌دم موثر نیفتاد. این در حالی است که محمد قربانی برادر بزرگتر بابک قربانی که در این درگیری به همراه برادرش شرکت داشت نیز در زندان به اتهام مشارکت در قتل محبوس است. نکته جالب اینکه محمد قربانی بعد از مدت‌ها حضور در زندان و به عنوان تماشاگر در رقابت‌های قهرمانی کشور در تهران شرکت کرده بود. چنین شایعه شده که بابک قربانی خودکشی کرده است.

بابک قربانی چندی پیش در یک درگیری فردی را به قتل می‌رساند که به همین علت از همان زمان در زندان دیزل آباد کرمانشاه به سر می برد. قربانی عناوین قهرمانی جوانان جهان در سال 2010 و بزرگسالان آسیا در سال 2010 و قهرمانی بازی‌های آسیایی 2010 گوانگژو و عضویت در تیم قهرمان کشتی فرنگی ایران در جام‌جهانی 2011 بلاروس را در کارنامه خود دارد.