مرضیه افخم:عمان حافظ منافع ایران در کانادا، و ایتالیا حافظ منافع کانادا در تهران

0
126

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: عمان به عنوان حافظ منافع تهران در کانادا و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران مشخص شدند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،صبح سه شنبه در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت:” عمان به عنوان حافظ منافع تهران در کانادا و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران مشخص شدند.”

وی گفت:” این اقدام پس از مبادله مکاتبات سیاسی و یادداشت‌ها بین نمایندگی‌های ایران و کانادا در سازمان ملل متحد، صورت گرفت”.

سخنگوی وزارت خارجه، با بیان این‌ که ” طرح پیشنهادی ایران به 1+5 در هماهنگی کامل با مقامات عالی کشور و خامنه ای است”، و تاکید کرد:” دولت با صعه ‌صدر نقدها را می‌شنود و امیدواریم فضا به سمت اجماع ملی در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌یی پیش رود”.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از مذاکرات ژنو طرح پیشنهادی ایران به 1+5 در اختیار مقامات کشور به ویژه رهبر ایران قرار گرفته است؟ گفت:” مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به طور کامل در هماهنگی دائمی با مقامات عالی کشور است و این هماهنگی از طریق حسن روحانی با خامنه ای انجام می‌شود. همچنین همه‌ چارچوب‌ها و سیاست‌ها در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌ گیری می‌شود و در همین ‌جا باید از نقش شورای عالی امنیت ملی در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط تشکر کنیم”.

افخم گفت:” دولت با سعه صدر نقدها را می‌شنود و امیدواریم فضا به سمت یک اجماع ملی برای حمایت از تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ ای پیش رود. ما معتقدیم اجماع ملی بهترین موضع است، اما راه بر نقد بسته نیست.”

وی ادامه داد:” امیدواریم همه‌ طیف‌های سیاسی-اجتماعی در مسیر تامین منافع ملی کشور حرکت کنند.”

وی افزود:” پیش از برگزاری مذاکرات هسته ای، گروه کارشناسان باید مذاکراتی انجام دهند که زمان انجام آن هنوز مشخص نیست”.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:” عمان به عنوان حافظ منافع تهران در کانادا و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران مشخص شد”.

به گزارش  ایسنا،  افخم در پاسخ به پرسش خبرنگارایسنا درباره اقدامات ایران در خصوص تسهیل امور کنسولی برای ایرانیان مقیم کانادا، خاطرنشان کرد:” با توجه به نامشخص بودن مناسبات سیاسی دو کشور در آینده نزدیک و به منظور روان ‌سازی مکاتبات سیاسی یادداشت‌هایی بین نمایندگی‌های ایران و کانادا در سازمان ملل مبادله شد و ایران موافقت خود را با تعیین عمان به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران اعلام کرد.