“مرد فولادی” گیشه‌های سینما را فتح کرد..

0
388

گزارش باکس آفیس آمریکای شمالی نشان می‌دهد “مرد فولادی” با فروش اولیه 56.1 میلیون دلار بلیت در سینماها از راه نرسیده در گیشه‌ها اول شد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، پیش‌بینی می‌شود فیلم “مرد فولادی” زک اسنایدر و کریستوفر نولان بتواند در هفته اول اکرانش در آمریکای شمالی 122 تا 125 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم در روز جمعه اول اکرانش مبلغ 44.1 میلیون دلار کسب کرد که با 12 میلیون دلاری که از نمایش ویژه محدودش در پنج‌شنبه شب به دست آورد به مبلغ 56 میلیون دلار رسید.

پیش‌بینی می‌شود “مرد فولادی” در فروش‌های خارج از کشور هم خوب عمل کند. این فیلم که تا به حال از فروش در 24 بازار جهانی فقط در روز جمعه 17.6 میلیون دلار کسب کرده، در جمع در این مدت کوتاه، 82 میلیون دلار کسب کرده است. این فیلم در انگلیس که خانه بازیگر اصلی‌اش، هنری کویل است فروش قابل توجهی داشته است.

به نظر می رسد فیلم “مرد فولادی” که تلاش برادران وارنر و لجندری پیکچرز برای زنده کردن این سری فیلم های پرفروش است، به خوبی جواب داده باشد. این فیلم که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده و کریستوفر نولان هم کار تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته انتظار می‌رود به راحتی تا پایان هفته از مرز 200 میلیون دلار در سطح جهان بگذرد.

فیلم “مرد فولادی” با مبلغ هنگفت 225 میلیون دلار ساخته شده است و تا به حال نقدهای خوبی از منتقدان دریافت کرده است. هنری کویل نقش کلارک کنت و یا همان سوپرمن را بازی می کند که قصد دارد قدرت های ویژه اش را پنهان کند و زندگی طبیعی ای بر روی کره زمین داشته باشد. ایمی آدامز در نقش لویز لین و مایکل شنون هم در نقش ژنرال زاد بدجنس ظاهر می شوند.

دیوید اس. گویر فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی که همراه کریستوفر نولان نوشته بودند، طراحی کرد. بعد از زنده کردن سه‌گانه بتمن توسط نولان، برادران وارنر و لجندری پیکچرز کار تهیه‌کنندگی این فیلم نیز به او واگذار شد. در تابستان سال 2005 فیلم “بتمن آغاز می‌کند” نولان 48.7 میلیون دلار در چند روز اول فروخت و تا مدت‌ها هم در رتبه اول باقی ماند.

فیلمی که در لیست باکس آفیس آمریکای شمالی رتبه دوم را کسب کرد، فیلم بدعت‌آمیز کمدی آخر زمانی سونی با نام “این پایان است” با درآمد 6.9 میلیون دلار بود. این فیلم اولین تجربه کارگردانی ست روگن و اوان گولدبرگ است و انتظار می رود تا روز یکشنبه از مرز 30 میلیون دلار بگذرد.