مردی که موقع فرار از پمپئی له شد

0
179

باستان‌شناسان موفق به بقایای فسیلی مردی شدند که که در هنگام فرار از پمپئی زیر یک سنگ بزرگ له شده است.پمپئی شهری باستانی در جنوب کشور ایتالیاست که نزدیک به 1700 سال زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون شد و همه افراد این شهر تبدیل به مجسمه شدند.

به گفته محققان، این مرد در حال فرار از انفجار پمپئی در سال 79 میلادی بوده است که این سنگ رویش می‌افتد و می‌میرد. دانشمندان معتقدند که یک ابر ضخیم آذرآواری (جریانی از گاز داغ و سنگ با سرعت زیاد) باعث افتادن این سنگ بزرگ شده است. این سنگ بزرگ روی این سر و سینه این مرد افتاده و نیم تنه بالایی او را کاملا له کرده است.

دانشمندان براین باورند که کشف بقایای انسانی جدید در پمپئی به آنها اجازه می‌دهد که سبک زندگی و آسیب‌شناسی ساکنان این شهر را با هم مقایسه کنند و دینامیک فرار وحشت‌زده مردم از شهر را آنالیز کنند.

ماسیمو اوسانا، باستان‌شناس پمپئی، در این باره می‌گوید: «این اکتشاف استثنائی است. بررسی مردم پمپئی با ابزار حرفه‌ای و تخصصی منجر به شکل‌گیری داستانی تاریخی از تمدن آن دوره می‌شود».

آنالیزها نشان می‌دهد که قربانی، مردی 30 ساله بوده است. ضایعات پیدا شده روی استخوان درشت نی این مرد نشان می‌دهد که وی از عفونت استخوان رنج می‌برده است. احتمالا این مرد به دلیل همین بیماری نتوانسته زودتر از شهر فرار کند.

به گزارش آنا از UPI، اوسانا گفت: «این استخوان‌ها بقایای فردی است که لنگ می‌زده است که احتمالا به همین دلیل هم قادر به فرار به موقع نبوده است».