مردان کاراته ایران قهرمان جهان شدند

0
259

کومیته تیمی مردان ایران با عبور از سد ترکیه برای سومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی اررشمند جهان دست یافت.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان که از روز سه‌شنبه هفته گذشته، ۱۵ آبان، با حضور، هزار و ۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور در شهر مادرید اسپانیا آغاز شده بود، روز، یکشنبه ۲۰ آبان به پایان رسید.

در روز پایانی این مسابقات، کومیته تیمی مردان ایران که برای سومین دوره متوالی به فینال رسید برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف ترکیه رفت. ترکیه نیز با شکست دادن تیم‌های مطرح ژاپن و جمهوری آذربایجان، شگفتی ساز این دوره از پیکارها لقب گرفته بود.

در نخستین مبارزه صالح اباذری که در دیدارهای گذشته نیز عملکرد بسیار ضعیفی داشت برابر حریف خود ۲ بر صفر شکست خورد. سپس بهمن عسکری که روز گذشته طلای وزن منهای ۷۵ کیلوگرم را به دست آورده بود نیز یک بر صفر باخت تا ترکیه در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.

ذبیح الله پورشیب، به عنوان سومین نماینده و کاپیتان ایران به میدان رفت و با برتری ۲ بر صفر تاتامی را ترک کرد تا امید به اردوی تیم ایران بازگردد. مهدی خدابخشی، جوان شجاع و خوش تکنیک کشورمان در چهارمین مبارزه با اقتدار و چهار بر صفر رقیب را از پیش روی برداشت تا بازی ۲ بر ۲ مساوی شده و کار به مبارزه آخر بکشد.

سجاد گنج زاده، به عنوان آخرین مبارز ایران به مصاف نماینده خشن ترکیه رفت و چهار بر صفر پیروز شد تا سند قهرمانی تیم کشورمان را امضاء کند. در این مبارزه کاراته کای تیم ترکیه بارها با ضربات خطای خود مشکل ساز شد به طوریکه بینی گنج زاده دچار شکستگی شد.

در نهایت تیم ایران این رقابت را ۳ بر ۲ برنده شد تا برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش ایرنا؛ تیم ملی کاراته مردان ایران با هدایت شهرام هروی در بخش انفرادی نیز به یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز رسیده بودند.