مردان ولاسکو چهارم شدند

0
127

آخرین بازی ششمین دوره رقابتهای والیبال جام قهرمانان قاره‌ها را تیم‌های ملی ایران و ژاپن برگزار کردند. در این دیدار که از ساعت 12:40 امروز یکشنبه در سالن مترو پولیتن شهر توکیو انجام گرفت، تیم ایران با حساب 3 بر صفر میزبان مسابقات را شکست داد و سومین برد خود را در این تورنمنت جشن گرفت. بدین ترتیب تیم کشورمان با 7 امتیاز بالاتر از آمریکا و ژاپن در رده چهارم ایستاد.

تیم ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، آرمین تشکری، حمزه زرینی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و ناصر رحیمی( لیبرو) به میدان رفت. ولاسکو در این بازی رحیمی را جایگزین ظریف کرد تا به این بازیکن هم فرصت عرض اندام بدهد. اما ژاپن هم از شیگرو کوندو، یوشیکو ماتسوموتو، کوتا یامامورا، تاتسویا فوکوزاوا، یوسوکه ایشی جیما و یو کوشیکاوا در ترکیب اولیه استفاده کرد که خیلی زود سرمربی این تیم شیمیزو را به میدان آورد.

بازیکنان ایران که انگیزه‌های زیادی داشتند تا با غلبه بر میزبان روی سکوی چهارم این دوره از مسابقات قرار گیرند در همان ابتدای کار حریف را روی تحت فشار قرار دادند و 6 بر 3 از ژاپن پیش افتادند تا سرمربی این تیم خیلی زود تقاضای تایم اوت کند. سرویس‌های هدفدار ایران و اسپک‌های بی‌مهار محمودی در منطقه دو برتری 8 بر 4 ایران را در استراحت فنی اول این ست رقم زد.

آرمین تشکری که در خط سرویس قرار داشت در شروع دوباره این ست سه امتیازی متوالی را با سرویس‌های پرشی موجی خود گرفت تا بار دیگر حریف تقاضای وقت استراحت کند. ژاپنی‌ها که اسیر تیم ایران شده بودند در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 6 از ایران عقب افتادند.

تلاش ژاپنی‌ها در توپگیری انتهای زمین و سرویس‌های هدفدار آنها فاصله دو تیم را کمتر کرد با این حال تیم ایران این ست را 25 بر 17 از آن خود کرد و به راحتی ست نخست را مقابل دیدگان هواداران پرشمار این تیم از آن خود کرد.

نخستین امتیاز ست دوم را شهرام محمودی با یک جای خالی برای ایران کسب کرد. عملکرد خوب ایران در دفاع روی تور خیلی زود برتری 5 بر یک ایران را ثبت کرد تا گری ساتو سرمربی ژاپن را مجبور به درخواست تایم اوت شود. تیم ایران که در دفاع روی تور خیلی هماهنگ کار می‌کرد در وقت اول استراحت فنی ست دوم 8 بر 2 از میزبان مسابقات پیشی گرفت.

پس از آن ژاپن روی کارهای ترکیبی سه امتیاز گرفت و با یک پوئن سرویس خود را به امتیاز 6 رساند تا ولاسکو برای نخستین بار در این مسابقه درخواست وقت استراحت کند. ژاپن که در این لحظات با چهار مهاجم تلاش می‌کرد هماهنگی دفاع روی تور ایران را از بین ببرد به 3 امتیازی تیم کشورمان هم رسید ولی امتیازگیری متوالی زرینی باعث شد تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 10 برتری خود را ثبت کند.

شاگردان ولاسکو پس از وقت دوم استراحت فنی همچنان ابتکار عمل را در اختیار داشتند و 22 بر 15 از میزبان پیش افتادند که در این لحظه گری ساتو تقاضای تایم اوت دوم کرد. تیم کشورمان این ست را 25 بر 18 از آن خود کرد تا در ست دوم هم ژاپنی‌ها حرفی برای گفتن نداشته باشند.

در ست سوم هم این تیم ایران بود که ژاپن را به دنبال خود کشید با این حال میزبان نسبت به دو ست ابتدایی بهتر ظاهر شده بود. ایران در استراحت فنی نخست این ست 8 بر 6 از ژاپن پیش افتاد و پس از آن هم فاصله خود را با حریف بیشتر کرد تا جایی که در وقت دوم استراحت فنی برتری 16 بر 10 را رقم زد. در ادامه ژاپنی‌ها قائمی و داودی را در منطقه دو دفاع کردند ولی بلافاصله تیم ایران با دفاع‌های روی تور متوالی امتیازات خود را به عدد 20 رساند. ژاپنی ها که روحیه خود را از دست داده بودند در نهایت این ست را هم 25 بر 14 واگذار کردند تا ایران در سه ست متوالی این دیدار را از آن خود کند.

به گزارش مهر، جدول رده‌بندی کامل مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها به شرح زیر است:

1- برزیل با 12 امتیاز

2- روسیه با 11 امتیاز

3- ایتالیا با 9 امتیاز

4- ایران با 7 امتیاز

5- آمریکا با 6 امتیاز

6- ژآپن بدون امتیاز