مرجان سلحشور پومسه رو ایران قهرمان جهان شد

0
382

مرجان سلحشور پومسه رو کشورمان در روز نخست هشتمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی جهان در اندونزی ، نخستین مدال طلای تیم ملی ایران را تصاحب کرد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان  به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو ،در این دوره از رقابت‌ها، پومسه روهای کشورمان در بخش تیمی و انفرادی و در رده های سنی 15 تا 17 سال ، 18 تا 29 سال ، 30 تا 39 سال ، 40 تا 49 سال، 50 تا 59 سال و 59 سال به اجرای فرم می پردازند.

در بخش تیمی و در رده سنی 18 تا 29 سال نمایندگان کشورمان مهسا مردانی،‌ نسترن ملکی و نگین گیل سمائی به اجرای حرکات نمایشی پرداختند و توانستند مدال نقره تیمی این رده سنی را از آن خود کنند. همچنین تیم های ویتنام و تایلند مقام های اول و سوم را به خود اختصاص دادند و نمایندگان چین تایپه بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

پیش از این نیز احمد اخلاقی، ملی پوش پومسه رو کشورمان، در رده سنی زیر 40 تا 49 سال توانست پس از کره و ترکیه مقام سوم این رده را از آن خود کرده و صاحب گردن آویز برنز شود. این رقابت ها تا یکشنبه ادامه دارد. تیم ملی کشورمان در دور قبل نایب قهرمان جهان شده بود.

پومسه قهرمانی جهان؛‌ کسب مدال نقره تیمی ایران

مدال نقره تیمی در هشتمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی جهان – اندونزی به نمایندگان ایران رسید.

در بخش تیمی و در رده سنی 18 تا 29 سال نمایندگان کشورمان (مهسا مردانی،‌ نسترن ملکی و نگین گیل سمائی) به اجرای حرکات نمایشی پرداختند و توانستند مدال نقره تیمی این رده سنی را از آن خود کنند.

همچنین تیم های ویتنام و تایلند نیز مقام های اول و سوم را به خود اختصاص دادند و نمایندگان چین تایپه بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

پیش از این نیز احمد اخلاقی ، ملی پوش پومسه رو کشورمان، در رده سنی زیر 40 تا 49 سال توانست پس از کره و ترکیه مقام سوم این رده را از آن خود کند و صاحب گردن آویز برنز شود.

این دوره از مسابقات، پومسه روهای کشورمان در دو بخش تیمی و انفرادی و در رده های سنی 15 الی 17 سال، 18 تا 29 سال، 30 تا 39 سال، 40 تا 49 سال، 50 تا 59 سال و 59 سال به اجرای فرم می پردازند.

پومسه چیست؟

پوم سه از دو کلمه پوم به معنی نتیجه و سه به معنی عمل تشکلیل شده است .انسان درهر زمان نتیجه اعمال خود را می بیند و این اعمال و رفتار انسان است که سرنوشت و آینده اورا مشخص میکند. بنابر این باید در اعمال و رفتار خود دقت داشت تا آینده ای روشن و مطمئن ساخت.

تکواندو تکنیک عملی جنگیدن با دست خالی است و روشی عالی برای تمرینات ذهنی و جسمی می‌باشد. این ورزش برای دفاع شخصی ابداع گردیده و قدرت و سرعت استفاده از دست‌ها و پاها در آن حایز اهمیت است. فرم یعنی مبارزه با حریف فرضی، با تکنیک‌‌های ترکیبی دست و پا، همراه سرعت و قدرت. اجرای این تکنیک‌ها، به‌صورت استاندارد و کلاسیک در تمام دنیا یکسان بوده و در کلیه آزمون‌های ارتقاء کمربند، از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرم جزو اولین آموزش‌های هر شخص در کلاس تکواندو می‌باشد و بزرگترین عامل در تشخیص میزان مهارت واقعی یک تکواندوکار، چگونگی اجرای فرم توسط او است. توانایی یک مربی در آموزش هنر تکواندو، در حقیقی‌ترین شکل آن دارا بودن شاگردانی است که فرم‌ها را خوب و در سطحی عالی اجرا کنند.

حقیقتی که در فرم‌ها نهفته است که می‌گوید: در تکواندو هرگز شروع به حمله وجود ندارد.

فرم یکی از ارکان مهم تکواندو است که دستیابی به معنای روانی و فکری یک مبارزه صحیح و تمرکز فکر و تقویت مفاصل و ماهیچه‌ها برای بیشترین کارائی فیزیکی شخص و پرورش انعکاس‌های سریع حرکتی و افزایش توانائی‌های واکنش لحظه‌ای در موقع دفاع از خود را به هنرجو نشان می‌دهد. در واقع تکواندو استیل و چگونگی اجرای تکنیک‌های پایه را از فرم می‌گیرد و بی‌توجهی نسبت به فرم به این معنی است که هنرجو هیچ‌گونه ارزش و جایگاهی را در تکواندو به دست نیاورده است.

در انتها باید عرض کنم تجربه استادان واقعی تکواندو فقط در اثر مرور زمان، تمرین مداوم، فکر کردن به چگونگی کار، پیدار کردن راه‌ها و روش‌های کامل‌تر برای پیشرفت و اعتلای کار بدست می‌آید و لاغیر. امیدوارم برداشت و درک حقیر از مبحث فرم را به حساب یک شاگرد گستاخ نگذارید و با راهنمایی و ارشاد خود، بنده را قرین رحمت فرماید.

فرم ها سه اصل كلي را در بردارند.اين سه اصل عبارتند از

1.هر فرم از نقطه و حالت خاصي شروع ودرهمان نقطه و با همان حالت تمام میشود.

2.هر تكنيك بايد با سرعت و قدرت خاصي كه در فرم براي آن معين شده اجرا گردد .

3.هر فرم به خودي خود داراي ارزش هاي فيزيكي و رواني مخصوص به خود است.