مرتضی طلایی در اعتراض به چمران از شورای شهر تهران استعفا کرد

0
208

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران، در اعتراض به آنچه بی‌توجهی به شورایاری‌ها عنوان کرد، از شورای شهر تهران استعفا کرد.

آقای طلایی، در پایان جلسه روز سه‌شنبه، ۲۴ آذر به خبرنگاران گفت که قرار بود که در آخر هر جلسه علنی شورای شهر شورایاران مناطق مختلف درباره عملکرد خود توضیحاتی بدهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد که روز گذشته اداره مصوبات شورای شهر دستور جلسه امروز (سه‌شنبه) را نزد چمران برد اما او سخنرانی دبیر شورایاری منطقه یک را از دستور جلسه خط زد. طلایی گفت: “چمران هیچ دلیلی برای این کار خود عنوان نکرده و من نیز در اعتراض به برخورد نامناسب وی با شورایاران استعفای خود را تقدیم وی کردم.”

شورایاران، اعضای انجمن‌های محله‌ای هستند که به انتخاب ساکنان هر محله از مناطق شهر تهران انتخاب می‌شوند.

مرتضی طلایی، استعفا به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را رد کرد و تاکید کرد که در واقع در اعتراض به رفتار رئیس شورای شهر استعفا کرده است.

استعفای نایب رئیس شورای شهر بر اساس آیین نامه باید در دستور جلسه شورا قرار بگیرد و شورا درباره آن رای گیری کند.

مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران، در دوره سوم و از سال ۸۵ به شورای شهر پیوست. او که از اعضای نزدیک به محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در شورای شهر محسوب می‌شود، در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی برای نمایندگی شهر اصفهان شرکت کرد اما انتخاب نشد.

به گزارش صدای آمریکا؛ در صورت پذیرفته شدن استعفای طلایی، افشین حبیب زاده کلی، از اعضای علی البدل به جای او به شورای شهر تهران خواهد رفت.