مراکش مناسبات بانکی با جمهوری اسلامی را به حال تعلیق درآورد

0
160

دولت مراکش تصمیم گرفته در همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی مراودات بانکی با جمهوری اسلامی را تعلیق کند. مراکش حدود سه ماه پیش به دلیل “حمایت جمهوری اسلامی” از شورشیان این کشور روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی را قطع کرد.

چند روز پس از اعمال مجدد بخشی از تحریم‌های تعلیق شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، دولت مراکش اعلام کرد که با این تحریم‌ها همراهی می‌کند و مبادلات بانکی این کشور با جمهوری اسلامی را به حال تعلیق درمی‌آورد.

به نوشته روزنامه “لاکوم” و به نقل از منابع نزدیک به وزارت خارجه مراکش، در پی صدور فرمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، کمپانی‌ها و بانک‌های مراکشی در مورد ادامه مراودات تجاری با جمهوری اسلامی از این وزارت‌خانه هشدارهایی دریافت کرده‌اند.

 ایلنا هم در گزارش روز شنبه ۲۰ مرداد خود عنوان کرد که بر اساس سندی از وزارت خارجه مراکش که در این نشریه منتشر شده، این وزارت‌خانه به “انجمن بانک‌داری مراکش” در مورد مراودات و ارتباط با دارایی‌ها و سرمایه‌های جمهوری اسلامی هشدار داده است.

به گزارش دویچه وله؛ در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه دوشنبه فرمان اجرایی بازگشت برخی از تحریم‌های تعلیق شده علیه جمهوری اسلامی را امضا کرد. این تحریم‌ها از جمله شامل معامله اسکناس و اسناد مبتنی بر دلار با جمهوری اسلامی می‌شود.