مذاکرات جدید میان نمایندگان ایران با کشورهای ١+۵ امروز آغاز شد

0
181

این همایش که هفته گذشته خبر برگزاری آن توسط آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام شد در واقع هدفش تدارک مقدماتی آخرین مرحله مذاکرات است که باید روز ٢٤ نوامبر به پایان برسد.

هیأتی از مدیران سیاسی ٦ کشور بزرگ درگیر در پرونده هسته ای ایران، امروز مذاکرات جدیدی را با هیأت نمایندگی ایران در وین آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این همایش که هفته گذشته خبر برگزاری آن توسط آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام شد، در واقع هدفش تدارک مقدماتی آخرین مرحله مذاکرات است که باید روز ٢٤ نوامبر به پایان برسد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز جمعه در گزارشی نسبت به “عدم دریافت توضیحات لازم از سوی ایران درباره ابعاد نظامی برنامه هسته ای این کشور ابراز نگرانی کرد. بر اسا س این گزارش، پاسخ ایران به دو پرسش اساسی و دقیق که می بایست تا پیش از٢٥ اوت گذشته تسلیم می‌ شد، تا کنون به آژانس بین المللی انرژی اتمی نرسیده است. از نظر آژانس، پاسخ ایران دراین زمینه در تعیین ماهیت برنامه هسته ای این کشور اهمیت تعیین کننده دارد.

در ادامه جلسه امروز در وین، روزهای یک شنبه و دوشنبه آینده قرار است ملاقات‌هائی میان جان کری- وزیر خارجه آمریکا و جواد ظریف- همتای ایرانی اش، با حضور خانم کاترین اشتون در عمان برگزار شود. پس از این مذاکرات سه جانبه، کاترین اشتون روز سه شنبه آینده در مسقط اجلاس جدیدی از مدیران سیاسی کشورهای مذاکره کننده را با هیأت ایرانی مدیریت خواهد کرد.