مذاکرات اتمی سه شنبه آینده از سر گرفته می‌شود

0
145

گفت‌وگوهای میان ایران و کشورهای گروه ۵+١ بر سر پرونده هسته ای ایران از روز سه شنبه ٢١ آوریل / اول اردیبهشت، در سطح معاونین و کارشناسان از سرگرفته خواهد شد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، ضمن اعلام این خبر گفت: گروه مذاکره کننده ایران به همراه معاون فدریکا موگرینی و مسئولان دیگر از گروه ۵+١ سه شنبه آینده گرد هم می آئیم تا تنظیم متن را شروع کنیم.

محمدجواد ظریف که به منظور دیدار با همتای خود در اسپانیا به سر می برد، این اظهارات را در نشست مشترک خبری با مسئولان دولت اسپانیا با حضور خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ حمید بعیدی نژاد، عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران، روز دوشنبه (١۳ آوریل) اعلام کرده بود دور بعدی مذاکرات در سطح معاونین و کارشناسان برگزار خواهد شد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه از احتمال از سرگیری مذاکرات در سطح کارشناسان در هفته آینده خبر داده بود.

دور پیشین مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای گروه ۵+١، روز سیزدهم فروردین ماه با انتشار یک بیانیه مشترک، به پایان رسید.

گروه‌های مذاکره کننده ایران و کشورهای گروه ۵+١ تا روز ٣٠ ژوئن/ ٩ تیر فرصت دارند تا راه حل‌ها بر سر موضوع هسته ای ایران را نهائی نموده و جزئیات آن را در توافقنامه ای جامع به امضا برسانند.