«مد مکس» از اسکار سیدنی هشت جایزه گرفت

0
505

فیلم اکشن- اسطوره‌ای «مد مکس: جاده خشم» ساخته جرج میلر با دست پر از شب اهدای جوایز سینمای استرالیا که در سیدنی برگزار شد، بیرون آمد.

«مد مکس» موفق شد تا جوایز اصلی جوایز آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA) از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

این فیلم اکشن در راس جوایز سینمای استرالیا قرار گرفت و هشت جایزه از ۱۱ جایزه‌ای را که نامزد دریافت آنها شده بود به خانه برد. بهترین صداگذاری، بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری از دیگر جوایزی بود که این فیلم از آن خود کرد.

در این میان فیلم وسترن «خیاط» ساخته جوسلین مورهاوس نیز جایزه منتخب مردم را دریافت کرد و کیت وینسلت جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش اصلی این فیلم به خود اختصاص داد. او در این فیلم در نقش یک استرالیایی با لهجه‌ای کاملا متفاوت ظاهر شده و نقش شخصیتی در دهه ۱۹۵۰ را بازی کرده است.

جودی دیویس نیز که نقش مادر او را در این فیلم بازی کرده به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل انتخاب شد.

کیت بلانشت بازیگر استرالیایی نیز جایزه ویژه دستاورد صنعت را برای خدماتی که به صنعت فیلم استرالیا انجام داده، دریافت کرد.

این بازیگر که جوایز متعددی در کارنامه‌اش دارد با اشک این جایزه را روی صحنه دریافت کرد و از دوستان و همکارانش گیلیان آرمسترانگ، ریچارد روکبرو و هوگو ویوینگ تشکر کرد. ریدلی اسکات، ران هاوارد، مارتین اسکورسیزی و تاد هینس نیز به صورت پیام ویدیویی از او تقدیر کردند.

بلانشت که قرار است با خانواده‌اش بار دیگر در آمریکا اسکان یابد، از گیلیان آرمسترانگ برای انتخابش در برابر رالف فاینس در فیلم «اسکار و لوسیندا» در سال ۱۹۹۷ تشکر کرد.

سال ۲۰۱۵ بهترین سال برای سینمای استرالیا از سال ۲۰۰۱ به بعد بوده که باز لورمان با ساخت «مولن روژ» با بازی نیکول کیدمن، بیشترین موفقیت‌ها را کسب کرد. فیلم «خیاط» ساخته مورهاوس اکنون در حال اکران در سینماهای جهان است.

این پنجمین دوره اهدای جوایز آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA) است. این جایزه جایگزین جایزه‌ای شد که پیشتر با عنوان «انستیتو فیلم استرالیا» اهدا می‌شد.