مدیر پیشین سیا: جمهوری اسلامی بزرگترین حامی تروریسم جهان است

0
198

ژنرال دیوید پترائوس، مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، تأکید کرد که حکومت جمهوری اسلامی بزرگترین صادرکننده تروریسم در جهان است.

او در تازه‌ترین اظهار نظرش در مورد جمهوری اسلامی گفت که رژیم جمهوری اسلامی به ایده صدور انقلاب، دامن زدن به ناآرامی‌ها و حمایت از شبه نظامیان مسلح، باورمند است و به همین علت است که برجام با فعالیت‌های مخرب انجام شده از سوی جمهوری اسلامی و شبه نظامیان نیابتی‌اش، همراه بود.

وی افزود: «واشنگتن در حال بررسی مفاد قرارداد اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی و چین است.»

به نظر پترائوس، عامل نگرانی‌زا این است که جمهوری اسلامی از این توافق، برای گریختن از برخی از تحریم‌ها علیه خود استفاده کند.

طرح‌های نظامی برای تعامل با نظام جمهوری اسلامی

پترائوس همچنین تأکید كرد كه آمریكا در حال تدوین استراتژی خود برای مقابله با جمهوری اسلامی است و بایدن، تیمی از كارشناسان را برای تدوین یک استراتژی جامع برای مقابله با جمهوری اسلامی در مرحله بعدی به کار گرفته است.

او افزود که انتخابات مهمی طی چند ماه در ایران برگزار خواهد شد که عملا کارآیی بسیاری از تاکتیک‌های آینده آمریکا در تعامل با جمهوری اسلامی را مشخص خواهد کرد.

مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ادامه گفت: «هیچ کس خواهان بحرانی کردن امور نیست، اما همیشه طرح‌های نظامی وجود دارد که در صورت لزوم می‌تواند روی میز قرار بگیرد.»

العربیه نوشت؛ او افزود: «درست است که جمهوری اسلامی هنوز به مرحله تولید سلاح هسته‌ای نرسیده است، اما هیچ دولت آمریکایی وجود ندارد که بتواند بپذیرد جمهوری اسلامی در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار بگیرد، لذا تمامی گزینه‌ها روی میز است و جمهوری اسلامی هم به خوبی از آن آگاه است.»