مدیر اداره امنیت ملی آمریکا در دولت بایدن: بازگشت جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای بعید است

0
135

آوریل هینز نامزد پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده برای تصدی پست مدیر امنیت ملی آمریکا، شامگاه سه‌شنبه 19 ژانویه 2021 گفت از بازگشت رژیم جمهوری اسلامی به تعهدهای تام آن به توافق هسته‌ای، بسیار فاصله داریم.

به گزارش رسانه‌های آمریکا آوریل هینز در برابر اعضای کنگره گفت که جو بایدن گفته چنانچه رژیم جمهوری اسلامی به تعهداتش بر مبنای توافق هسته‌ای پایبند شود، او (بایدن) نیز دستور خواهد داد تا گام متقابلی در این زمینه برداشته شود. هینز در ادامه گفت؛ صراحتا بر این باورم که ما از(مرحله) این بسیار فاصله داریم».

آوریل هینز در رابطه با چین نیز گفت که از اتخاذ موضعی قوی در برابر تهدیدهای پکن حمایت می‌کند.

او همچنین افزود:« نحوه تعامل ما با چین باید توسعه یافته و متناسب با واقعیت‌های کنونی باشد تا بتوان با گسترش سلطه و نفوذ چین مقابله کرد«. هینز در ادامه گفت که او از اتخاذ موضعی قوی برای مقابله با چالش‌هایی که کشورش در این زمینه با آن مواجه است، حمایت می‌کند.‌

این در حالی است که وزیر خارجه آینده در دولت جو بایدن نیز متعهد شد تا دیپلماسی یکجانبه‌گرایانه‌ای که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیش گرفته بود را کنار بزند و تاکید کرد که ایالات متحده به جایگاه رهبری خود بازگشته اما این‌ بار به همراه هم‌پیمانانش برای پیروزی در رقابت با چین و رویارویی با دیگر دشمنان خود گام خواهد برداشت.

العربیه نوشت؛ آنتونی بلینکن در سخنرانی از پیش ضبط شده‌ای در برابر کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، گفت:« می‌توانیم ائتلاف‌های اصلی‌مان را تقویت کنیم که نفوذمان در نقاط مختلف جهان را تقویت می‌کند». او همچنین افزود:« ما در وضعیت بسیار بهتری برای مقابله با تهدیدهای روسیه، رژیم جمهوری اسلامی و کره شمالی هستیم».