مدافع تیم ملی فوتبال ایران به باشگاه «صدتایی»‌ها پیوست

0
191

مدافع تیم ملی فوتبال ایران با حضور در دیدار برابر هند در مرحله مقدماتی جام جهانی نام خود را به عنوان نخستین مدافع ایران که توانسته به باشگاه صدتایی ها بپیوندد ثبت کرد.

 سیدجلال حسینی با حضور در دیدار برابر هند تعداد بازیهای ملی خود را به عدد صد رساند تا از این حیث یک رکورد را به نام خود ثبت کند.

سیدجلال در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۵ و در بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر بلاروس برای نخستین بار به میدان رفت، دیداری که تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی برابر این تیم اروپایی به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. بازی با عراق در رقابتهای غرب آسیا ۲۰۰۷- اردن، که ۲۶ خردادماه سال ۱۳۸۶ در شهر امان برگزار شد، نخستین بازی رسمی سیدجلال با پیراهن تیم ملی کشورمان بود.

این بازیکن پس از علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و جواد نکونام، به عنوان چهارمین ایرانی به باشگاه «۱۰۰» تایی‌ها فوتبال ملی دنیا رسید و رکورد جالبی را در کارنامه فوتبالی‌اش به ثبت رساند. او نخستین مدافع تاریخ ایران است که چنین رکوردی را به دست می‌آورد و از این نظر افتخاری بزرگی را به نام خود رقم می‌زند.

این مدافع کشورمان که متولد ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۶۰ است، در این سال‌ها در تیم‌های ملوان بندرانزلی، سایپا البرز و سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، الاهلی قطر و نفت تهران به میدان رفته و در ۹۹ بازی گذشته تیم ملی، ۷ گل هم به ثمر رسانده است.

به گزارش مهر؛ البته پیش از این اعلام شده بود سیدجلال حسینی در دیدار با ژاپن به ۱۰۰ بازی ملی رسیده است اما سایت‌های معتبر بین‌المللی تاریخ و آمار جهان تعداد مسابقات این مدافع را ۹۹ بازی اعلام و نامش را در کنار کارلوس براوو (شیلی)، هنری کامارا (سنگال)، کریستوفر کاتونگو (زیمباوه)، دمیتری کروگلوف (استونی)، صالح النیما (عربستان)، مریشو ان‌گاسا (تانزانیا)، روبینیو (برزیل)، اوسوالدو سانچز (مکزیک) و دنیسل تئوبالد (ترینیداد)  که همین تعداد بازی ملی را دارند، قرار داده‌اند