محیط بانان تا دو هفته آینده به جلیقه ضد گلوله مجهز می شوند

0
864

فرمانده یگان محیط زیست کشور روز یکشنبه ۹۶/۱۰/۲۴ در نشست با محیط بانان محیط زیست استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰ شهید محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط بانان محیط زیست همواره در معرض تهدید شکارچیان متخلف و افراد قانون شکن بوده اند و این سازمان برای حفظ جان محیط بانان خود تصمیم به تهیه تجهیزات و امکانات مناسب از جمله جلیقه ضد گلوله گرفته است.

 سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: تا یکی دو هفته آینده جلیقه های ضد گلوله در اختیار محیط بانان سازمان محیط زیست قرار می گیرد تا آنها بتوانند با قدرت بیشتری با شکارچیان متخلف و افراد سودجو و قانون شکن مقابله کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست همچنین افزود: از سال آینده خودروها و موتورسیکلت های جدید و مستحکم جایگزین خودروها و موتورسیکلت های فرسوده این سازمان می شود و محیط بانان در مناطق حفاظت شده از وسایل بهتری برخوردار می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: تلاش سازمان محیط زیست این است که زمینه استخدام نیروهای انسانی و متخصص را در این سازمان فراهم آورد و کمبود نیروی انسانی خود را جبران کند.

سرهنگ محبت خانی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از جمله دستگاه هایی است که در سال آینده، بودجه آن افزایش یافته است .وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را محیط بانان تشکیل می دهند، تصریح کرد: ۵۰ درصد بودجه نیز باید درحوزه محیط بانی هزینه شود.

950630_tajhizat-51

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اضافه کرد: همه بخش ها و معاونت های سازمان حفاظت محیط زیست به این نتیجه رسیده اند که باید اقدام های علمی برای محیط بانان انجام شود.

به گزارش دیده بان محیط زیست، بر اساس مذاکراتی که سال گدشته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت، مقرر شده وزارت دفاع نسبت به تامین فهرست تجهیزات مورد نیاز محیط بانان کشور اقدام نماید.

به گزارش ایرنا، برخی از این تجهیزات شامل جلیقه ضد گلوله، شوکر، شوکر پرتابی، افشانه ی اشک آور، دست بند، پابند، کیسه خواب، انواع کفش، دستکش و البسه، کوله پشتی و غیره بوده است.