محکومیت یکی از اعضای عرفان گروه حلقه به یکسال حبس به اتهام اخلال در نظم عمومی

0
413

معصومه ضیاء، یکی از اعضای گروه «عرفان حلقه»  گفت او به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به علت شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت محمد علی طاهری (بنیان گذار عرفان حلقه) به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. این حکم یک ماه پیش به وکیل او در دادگاه نشان داده شده اما هنوز حکم به وی ابلاغ نشده است.

معصومه ضیاء، متولد ۱۳۵۶، کارشناس زمین شناسی و مادر یک دختر ۱۵ ساله، از جمله کسانی بوده که روز ۱۶ مهرماه ۱۳۹۳ در مقابل دادگاه انقلاب در اعتراض به زندانی شدن محمد علی طاهری، بنیان گذار عرفان حلقه دستگیر شد.

به گفته خانم ضیاء، در روز ۱۶مهرماه ۱۳۹۳ در مقابل دادگاه انقلاب، ۵۸ زن و حدود ۲۰ مرد بازداشت و روانه بازداشتگاه اوین شدند. برخی از آنها در حال اجرای احکامشان در زندان هستند و برخی نیز برای اجرای احکام احضار شده اند.

خانم ضیاء در خصوص نحوه بازداشتش گفت: «جمعی از شاگردان و همکاران استاد طاهری دو بار در مقابل زندان اوین در اعتراض به دستگیری ایشان تجمع کردند که من هم در میان این جمع بودم. این تجمعات مسالمت آمیز بود و هیچ مزاحمتی هم برای عبور و مرور شهروندان ایجاد نشد. یکی دو ساعت جمع می شدیم با پلاکاردهایی که در دست داشتیم. بعد از آن در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۳ یک تجمع در مقابل دادگاه انقلاب داشتیم ولی آن روز آنقدر جو امنیتی شدید بود که اصلا تجمعی صورت نگرفت. اطراف دادگاه پر از نیروهای انتظامی بود و سریع هر کسی را که مشکوک می شدند برای تجمع به آن محل رسیده دستگیر می کردند.»

 به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ معصومه ضیاء ادامه داد: «من هم آن روز دستگیر شدم. در آن روز حدود ۵۸ زن و تقریبا ۲۰ نفر مرد دستگیر شدند. ماموران ما را سوار ون های بزرگ کردند و به بازداشتگاه زندان اوین بردند. همان روز اکثرا آزاد شدند. در مورد خانم ها فقط من و دو نفر دیگر را به مدت پنج تا هشت روز نگه داشتند و بعد ما هم آزاد شدیم. نمی دانم چرا فقط ما سه نفر را نگه داشتند و برایمان پرونده درست کردند ولی ما هم مثل بقیه هیچ حرکت غیرقانونی نکرده بودیم.»

این عضو عرفان حلقه در خصوص دادگاهش گفت‌: «در بهمن ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمد زاده دادگاه داشتم. گفتند اتهامم اخلال در نظم عمومی است و حداکثر مجازات این اتهام هم برایم صادر شد. یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق. بعد از آن وکیلم اعتراض کرد اما شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر عینا حکم را تایید کرد.»

معصومه ضیاء در پاسخ به این سوال که بر اساس چه استناداتی او به اتهام اخلال در نظم عمومی محکوم شده است به کمپین گفت:‌ «وکیلم اعتراض کرد که اتهام من باید در دادگاه عمومی رسیدگی شود و دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به آن را ندارد. اما قاضی اصلا توجهی به این اعتراض نکرد.»

خانم ضیاء ادامه داد: «هیچ سندی برای این اتهام وجود ندارد چون اصلا آن روز ماموران آنقدر تعدادشان زیاد بود که اجازه برگزاری تجمع را ندادند. دو تجمع قبلی هم مسالمت آمیز بود و مزاحمتی برای شهروندان پیش نیامد. من اصلا آدم سیاسی نیستم و هیچ وقت حرکت سیاسی نکردم اصلا نمی دانم چطور به این اتهام محکوم شدم.»

محمد علی طاهری، بنیان گذار عرفان حلقه از سال ۱۳۹۰ به اتهامات متعددی در زندان اوین به سر می برد. او در تابستان ۱۳۹۳ در حالیکه در زندان و در حال گذراندن حکمش بود مجددا به اتهام فساد فی الارض به اعدام محکوم شد. از آن پس تاکنون شاگردان و همکاران آقای طاهری بارها تجمعات اعتراض آمیزی نسبت به حکم اعدام ایشان داشته اند.

طی سالهای اخیر شاگردان و همکاران او به اتهام اخلال در امور پزشکی و تحصیل مال حرام و توهین به مقدسات به حبس محکوم شده اند. احکام برخی از آنها در حال اجراست و برخی هم برای اجرای حکم احضار شده اند، از جمله خانم زیبا حبیب پور، از مربیان عرفان حلقه، که از روز دهم تیرماه خود را برای اجرای حکم سه سال حبسش معرفی کرد.

محمد علی علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری روز ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۴ در گفتگو با خبرگزاری تنسیم از حکم اعدام آقای طاهری به اتهام فساد فی الارض خبر داد با این حال خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه این حکم را تکذیب کرد.

مقاله قبلیمل گیبسون مشاور پروژه”جنگ جهانی”
مقاله بعدیصاحبان صنایع و دیپلمات‌های اروپائی برای تسخیر بازار نان و آب دار ایران مسابقه را آغاز کردند
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...