محکومیت کارگران چادرملو به حبس و شلاق

0
178

پنج کارگر معدن چادرملو در شهرستان اردکان استان یزد به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی”  به یک سال حبس و شلاق محکوم شدند.

 بهرام حسینی نژاد، دبیر انجمن صنفی کارگران چادرملو، که سال گذشته دست کم هزار کارگر پیمانی در اعتراض به اخراج او به اعتصابی طولانی دست زدند، درباره این حکم گفت: “این حکم قابل تبدیل به 5 سال حبس تعلیقی و جریمه نقدی است.”کارفرمای معدن، این پنج نفر را به رهبری این اعتراض صنفی متهم کرده بود و خواهان برخورد جدی با آنها برای “درس گرفتن” سایر کارگران معترض شده بود.

حسینی نژاد که خود چندی قبل از تمامی اتهاماتش تبرئه شد، گفت: “این حکم سنگین در حالی صادر شده است که اعتراضات سال گذشته به صورت تحصن در محل کارگاه صورت گرفته بود و اساسا نمی تواند جنبه ی اخلال در نظم عمومی به خود بگیرد.”در جلسه رسیدگی به اتهام 28 کارگر معدن چادرملو در اسفند ماه، ده تن از آنها اتهامات خود را رد کردند.

به گزارش رادیو جی بی، معدن چادرملو بیش از ۲۱۷۰ کارگر دارد که زیر نظر شرکت پیمانکاری آسفالت طوس فعالیت می‌کند.عمده‌ترین خواستهایی که کارگران چادرملو در دو سالٔ اخیر مطرح کرده اند، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش کارانه‌ها و درخواست بازگشت دبیر اخراجی انجمن صنفی بوده است.