محکومیت پنج تن از شیعیان بحرین به جرم انتقال اطلاعات به ایران

0
532

پنج تن از شیعیان بحرین به جرم همکاری و انتقال اطلاعات به ایران محکوم به حبس ابد شدند و تابعیت بحرین نیز از آنان گرفته شد.
دادگاه منامه در بحرین یک روز پس از اعلام خبر دستگیری ۴٧ تن از اعضا یک «گروه تروریستی» وابسته به جمهوری اسلامی مدعی شد پنج تن از شیعیان بحرینی به جرم انتقال اطلاعات به ایران به حبس ابد و سلب تابعیت محکوم شدند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع قضایی در بحرین ادعا کرد این پنج نفر که سه تن از آنها به ایران گریخته‌اند، به جرم برقراری ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور انجام حملاتی در بحرین تحت پیگرد قرار دارند.

دو متهم دیگر حاضر در دادگاه تمامی اتهامات مطرح شده را تکذیب کردند.

مقام‌های بحرینی اعلام کردند ۴۷ تن از اعضای یک “گروه تروریستی” وابسته به ایران را دستگیر و حملات قریب‌الوقوع آنان در داخل بحرین را خنثی کرده‌اند.

وزارت کشور بحرین روز چهارشنبه ١٣آبان/ ۴ نوامبر با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که مقداری اسلحه و مواد انفجاری مربوط به این گروه در چندین روستا در اطراف “منامه” پایتخت بحرین، کشف و ضبط شده است.

در بیانیه آمده است که افراد دستگیر شده قصد داشتند «در روزهای آینده به قصد تخریب امنیت در بحرین، حملاتی را سازمان دهند.»

بگفته وزارت کشور بحرین، اعضای گروه یاد شده روابط نزدیکی با مقام های ایرانی و تروریست های ساکن ایران دارند و برخی از افراد دستگیر شده برای استفاده از سلاح و مواد انفجاری در ایران آموزش دیده اند.