محکومیت علی کرمی «درویش گنابادی» به ۳ سال حبس تعزیری

0
421

علی کرمی یکی از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی در دادگاه انقلاب تهران به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

علی کرمی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله محمدزاده به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) برای این درویش گنابادی صادر شده است.

گفتنی‌ست صدور این حکم امنیتی-قضایی در حالی اعلام می‌شود که آقای علی یونسی، مشاور رییس جمهور در امور اقلیت‌ها و قومیت‌ها، بار‌ها اذعان کرده است در دولت فعلی اساس، آزادی قانونی‌ای است که قانون اساسی برای این شهروندان در نظر گرفته است ولی در این میان دراویش گنابادی قربانی جنگ میان قوه قضاییه و مجریه شده‌اند.

علی کرمی به همراه بیش از ۱۵ تن دیگر از دراویش گنابادی و وکلا و پرسنل سایت مجذوبان نور در شهریور سال ۹۰ در شهر تهران بازداشت و نزدیک به ۱ ماه را در سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین نگهداری و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  مجذوبان نور؛ لازم به ذکر است از میان افراد بازداشت شده در شهریور ۱۳۹۰، مدیران و پرسنل سایت مجذوبان نور، آقایان (حمید مرادی، فرشید یدالهی، امیر اسلامی، افشین کرمپور، رضا انتصاری، مصطفی دانشجو، امید بهروزی و مصطفی عبدی) همچنان در بند ۳۵۰ اوین در حالی محبوس هستند که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در مجموع به بیش از ۶۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.