محکومیت طرح‌های تروریستی حزب‌الله در جهان

0
243

گروه هماهنگی اجرای قانون (Law Enforcement Coordination Group) که شامل 30 کشور می‌شود ضمن محکوم کردن فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله بر ضرورت همکاری جهت مقابله با شبکه‌های بین‌المللی این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی تاکید کرد.

نهمین نشست «گروه هماهنگی برای اجرای قانون» که طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته برگزار شده بود بر ضرورت مبارزه با فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله لبنان تمرکز یافت.

این نشست علاوه بر سازمان یوروپل با حضور نمایندگانی از 30 کشور از خاورمیانه، آمریکای جنوبی، آمریکای میانی، اروپا، آفریقا، هند، منطقه اقیانوس آرام و آمریکای شمالی برگزار شده بود.

در این نشست نیز مسئولانی از وزارت‌های خارجه، دادگستری و خزانه‌داری آمریکا و نمایندگانی از اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» و همچنین اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده حضور داشتند.

بنا به بیانیه‌ای که جمعه 10 تیر از سوی وزارت خارجه ایالات متحده صادره شد در این نشست بر ضرورت «مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و نامشروع حزب‌الله» تمرکز شد.

العربیه نوشت؛ در این نشست شرکت‌کنندگان «طرح‌های تروریستی مستمر حزب‌الله در جهان و خریداری سلاح و طرح‌های مالی» این گروه شبه‌نظامی را بررسی و مشخص کردند که چگونه احتمالا «حزب‌الله در آینده خواهد توانست با سازگاری و فرار از اجرای قانون به قاچاق ادامه دهد».

حاضران در این نشست همچنین «نحوه استفاده از اجرای قانون و مکانیسم‌های مالی برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی و جنایتکارانه حزب‌الله و شبکه‌های مرتبط با آن» را بررسی کردند.

گروه LECG شامل دولت‌هایی از اروپا، آمریکای جنوبی و میانی و منطقه دو اقیانوس هند و آرام می‌شود که طی سال‌های گذشته تدابیری را در سطح ملی برای ممنوع کردن حزب‌الله و محدود کردن فعالیت‌های آن در خاک کشورهای خود اتخاذ کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که «این‌گونه تدابیر اتخاذ شده نشانه اذعان فزاینده شرکای ایالات متحده به ضرورت همکاری و هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با شبکه‌های تروریستی بین‌المللی حزب‌الله است».