محکومیت سنگین ۳ زندانی سیاسی دهه ۶۰ به ۴۲ سال زندان

0
140

زندانی سیاسی سابق الله وردی روحی ۶۳ ساله در دادگاه انقلاب کرج به ۱۲ سال زندان محکوم شده است .

او پیش از این چندین بار دستگیر و برای مدت طولانی در سلولهای انفرادی بازجویان وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و پس از آن با سپردن وثیقه های سنگین تا تشکیل دادگاه بطور موقت آزاد شده بود.

یکی از دلایل دستگیری ایشان عضویت فرزندانش در سازمان مجاهدین و حضور آنها در زندان لیبرتی است.

زندانی سیاسی دهه ۶۰ حسن صادقی همراه با همسرش زندانی سیاسی دهه ۶۰ خانم فاطمه مثنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط فردی به نام احمد زاده سرپرست موقت این شعبه هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شده اند.این دادگاه فرمایشی مجری اوامر بازجویان وزارت اطلاعات است و در صدور احکام غیر قانونی و سنگین شهرت دارد .

زندانی سیاسی دهه ۶۰ حسن صادقی متولد ۱۳۴۳ همراه با همسرش زندانی سیاسی سابق دهه ۶۰ فاطمه مثنی بهمن ماه ۱۳۹۱ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به مدت یک سال بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر بردند و در بهمن ماه ۱۳۹۲ با سپردن وثیقه سنگین بطور موقت آزاد شدند . علت دستگیری آقای صادقی و همسرش برگزاری مراسم گرامیداشت پدرش، شهید راه آزادی مردم ایران غلامحسین صادقی بود که در زندان لیبرتی جان باخته بود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش و دستگیری این دو زوج، انتقال به سلولهای انفرادی ،مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن آنها و بلاتکلیف نگهداشتن آنها به مدت ۱ سال در زندان و همچنین صدور احکام سنگین زندان تنها به صرف گرامیداشت پدرش را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ مرداد ۹۳ برابر با ۱۷ اوت ۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل