محکومیت جدید آتنا دائمی و خواهرانش به سه ماه و یک روز حبس

0
274

یک منبع آگاه گفت آتنا دائمی، فعال حقوق کودک و مدنی و خواهرانش «انسیه و هانیه» از سوی شعبه ۱۱۶۳ دادگاه کیفری قدس به دو اتهام «تمرد در برابر ماموران در حین انجام وظیفه» و «توهین به مامور دولت حین انجام وظیفه»به سه ماه و یک روز حبس  محکوم شده‌اند.

طبق حکم صادره، این حکم برای انسیه و هانیه به مدت یک‌سال به حالت تعلیق درآمده اما برای آتنا دایمی این مدت به حکم فعلی هفت سال حبس او اضافه شده است. طبق این حکم آن‌ها ۲۰ روز فرصت تجدید نظر دارند. پایه این اتهامات در روز بازداشت آتنا دائمی از سوی ماموران سپاه پاسداران شکل گرفته است اما تاکنون مقامات به شکایت خانم دائمی از ماموران در آ‌ن روز رسیدگی نکرده‌اند.

در این حکم که روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۵ صادر شده و هفته گذشته به رویت وکیل آن‌ها رسیده است، نوشته شده: «نظر به شرایط خاص متهمان ردیف‌های دوم و سوم دادگاه اجرای حکم را در مورد ایشان مصلح ندانسته و به استناد مواد ۴۶ و ۴۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ قرار تعلیق اجرای حکم را به مدت یک سال صادر می‌نماید.»

این منبع درباره دادگاه این دو اتهام گفت: «اواخر اسفند ماه ۹۵ احضاریه‌ای آمد که آن‌ها باید روز ۲۲ اسفند ماه در شعبه ۱۱۶۳ دادگاه کیفری شهید قدس حاضر شوند. در روز دادگاه آن‌ها از خودشان دفاع کرده اند اما ظاهرا قاضی اصلا آتنا را نمی‌شناخته و همان لحظه داشته پرونده را می‌خوانده است. دو روز پس از دادگاه هم از سوی قوه قضاییه اس ام اسی گرفته‌اند که حکم صادر شده است. اما هفته گذشته وکیل آن‌ها با مراجعه به دادسرا متوجه حکم شده است.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران؛ این منبع همچنین در اعتراض به اینکه هنوز شکایت آتنا دائمی و خانواده او از ماموران سپاه پاسداران در روز بازداشت رسیدگی نشده و حتی اعلام شده که شکایت او گم شده است گفت: «عجیب این است که به شکایت سپاه پاسداران تند تند رسیدگی می شود اما به شکایت آتنا از ماموران سپاه پاسداران در زمان بازداشت آتنا و انتقالش به زندان اوین که با خشونت همراه بود نه تنها رسیدگی نشده بلکه گفته شده متن شکایت در دفتر آقای چهارمحالی، رییس زندان اوین گم شده است. در روز دادگاه وقتی از قاضی سراغ شکایت را گرفتیم اصلا از آن اطلاعی نداشت.