محکومیت ترک همدانی به ۶ ماه حبس با شکایت سعید مرتضوی

0
141

وکیل مدافع ترک همدانی گفت: موکلم -وکیل کارگران تامین اجتماعی- از سوی شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران با شکایت سعید مرتضوی به خاطر انچه که بعنوان “نام بردن از او در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکمش” عنوان شده ، به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پیمان حاج‌محمود عطار در این باره اظهار کرد: در رسیدگی به شکایت سعید مرتضوی از موکلم دادگاه تجدیدنظر ضمن تایید رأی محکومیت بدوی، حکم 10 ماه حبس موکل را به 6 ماه حبس تعزیری تقلیل داده  و همچنین محکومیت او به 40 ضربه شلاق را به مدت یکسال، تعلیق کرده است.

وی افزود: ماده قانونی وجود دارد که انتشار حکم پیش از قطعی شدن آن در حکم افتراست اما این در حالی است که موکلم بعنوان وکیل کارگران تامین اجتماعی در پرونده مزبور در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشته نامی از مرتضوی نبرده و فقط به عنوان “مسئول سابق تامین اجتماعی” به ان  اشاره کرده است.

عطار اضافه کرد: استناد دادگاه در صدور این حکم زمانی درست است که شخص نام و هویت شناسنامه‌ای طرف مقابل را در رسانه‌ها منتشر کرده باشد اما در موضوع شکایت مرتضوی از موکلم، هیچ‌گاه در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، نام او از سوی موکلم برده نشده است و رسانه مزبور از جهت تکمیل خبرش به نام مرتضوی اشاره کرده است. به رغم اینکه رسانه یاد شده اعلام کرده موکلم نام مرتضوی را در مصاحبه خود به کار نبرده اما دادگاه به این موضوع توجهی نکرده است.

به گزارش ایسنا؛ وکیل مدافع ترک همدانی یادآور شد:  در پرونده‌ای شبیه همین مورد که در آنجا هم مرتضوی از موکلم شکایت کرده بود، شعبه 1080 دادگاه عمومی سابق فایل صوتی مصاحبه موکل را پیاده کرد و وقتی دید نامی از مرتضوی برده نشده، حکم به برائت داد اما در این پرونده، دادگاه به این مساله توجهی نکرد.