محمد یزدی : آیت الله خامنه ای منصوب خدا و پیامبر است

1
484

آیت الله محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان رهبری، در سخنان افتتاحیه هجدهمین نشست این مجلس که در محل قدیمی مجلس شورای اسلامی برگزاری شد، علی خامنه ای را “فقیهی جامع الشرایط، زمان شناس، مدیر و مدبر” و به این عنوان “منصوب خدا و پیامبر برای اعمال حکومت” بر ایرانیان توصیف کرد و افزود : در زمان “بسط ید”، یعنی در زمان حاکمیت فقیهی همچون علی خامنه ای دیگر روحانیان حق دخالت در حکومت را ندارند.
در ادامۀ این استدلال، رییس مجلس خبرگان رهبری، دستورات علی خامنه ای را همانند دستورات، بنیانگذار جمهوری اسلامی، خمینی، “احکام الهی” و به این دلیل “دستورات حکومتی” توصیف کرد. رییس مجلس خبرگان رهبری در جای دیگری از سخنانش با “تصمیم” یا “حکومت شورایی” فقها نیز مخالفت کرد و آن را “منشاء اختلاف و جدال” در امر حکومت دینی دانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ادامه، رییس مجلس خبرگان رهبری اجرای توافقنامۀ اتمی را مشروط به بررسی و تصویب این توافقنامه از سوی مجلس شورای اسلامی دانست و در عین حال تأکید کرد که نظارت شورای نگهبان بر دو انتخابات پیش رو همانند گذشته نظارت استصوابی است و چنین نظارتی از زمان نام نویسی تا اعلام نتایج اعمال خواهد شد. محمد یزدی در پایان با پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز مخالفت کرد و گفت : “ما به دستگاه هایی که از خارج می خواهند وارد انتخابات شوند اطمینان نداریم و تا زمانی که نظر شورای نگهبان جلب نشود، دولت نمی تواند در کلانشهرها انتخابات الکترونیکی برگزار کند.”
از دورۀ محمد خاتمی تاکنون گرایش موسوم به “اصلاح طلب” حکومت اسلامی همواره خواستار برگزاری الکترونیکی انتخابات برای پیشگیری از وقوع تقلبات و تخلفات بوده که البته هر بار نیز با مخالفت جناح موسوم به “اصولگرای” جمهوری اسلامی مواجه شده است.
رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان خطاب به حسن روحانی، گفت که مبادا توافق اتمی به “تغییر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در قبال آمریکا” منجر شود. آیت الله یزدی تأکید کرد که جمهوری اسلامی، آمریکا را همچنان “اولین دشمن خود می داند”. او گفت ایالات متحد آمریکا همچنان در پی تغییر رژیم در ایران است، چنانکه این هدف را امروز در سوریه دنبال می کند.

1 نظر

نظرات بسته است