محمد مساعد بازداشت شد

0
496

محمد مساعد، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و خبرنگار اقتصادی اول آذر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش رسانه های برون مرزی تاکنون نهادی مسئولیت بازداشت وی را به عهده نگرفته و محل نگهداری او مشخص نیست.

بنا به گزارشات دریافتی از همکاران وی، ماموران وزارت اطلاعات گفتنه اند که به علت توییت‌های او در روزهای قطعی اینترنت، با او برخورد خواهد شد.

مساعد روزنامه‌نگار سابق روزنامه‌ی شرق و برنده جایزه امین‌الضرب، معتبرترین جایزه خبرنگاران اقتصادی در ایران، چندماه پیش وقتی فضای روزنامه را برای فعالیت خود مساعد ندید و محدودیت‌های اعمال شده برای کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را برنتابید و از شغل خود استعفا داد.
این روزنامه‌نگار، در بخشی از رشته‌توئیت خود پس از بیکار شدن نوشته بود:

“‏اجازه بدهید رازی را به شما بگویم. همه کسانی که فرصت ورود به این محدوده و درک عمیق سازوکار قدرت و سیاست و پیوند آن با اقتصاد را داشته‌اند در یک دو راهی قرار گرفته‌اند. یا پذیرفته‌اند جزئی از آن باشند و در زمان کوتاهی از نردبان قدرت و ثروت بالا رفته‌اند و یا بر آن شوریده‌اند.
‌‏این شوریدن گاهی تنها یعنی نه گفتن به کسب این نفع شخصی. یعنی درک عمیق نابرابری‌ها و ظلمی که به برادرت، خواهرت، پدرت، همسایه‌ات،یکی از ۸۰میلیون هموطنت که نمی‌شناسی و هرگز نخواهی شناخت می‌شود. ظلم به همه آنها که بیرون این محدوده برای هزارتومان دست و پا می‌زنند.”

وی فعالیت روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۷ با هفته‌نامه چلچراغ آغاز کرد و پس از همکاری با روزنامه‌ها و مجلات مختلف اصلاح‌طلب، به عنوان خبرنگار اقتصادی در روزنامه شرق مشغول به کار شد هرچند به مرور به انتقادات جدی از این جریان سیاسی پرداخت. او در دوران فعالیت خود در شرق گزارش‌های تحقیقی متعددی پیرامون پرونده‌های مفاسد اقتصادی از جمله فساد مالی در دوران جمهوری اسلامی، پرونده دکل گمشده نفتی، پرونده فساد در پتروشیمی و کلاهبرداری سکه ثامن منتشر کرد.