محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه، اعتصاب غذایش را شکست

0
122

مادر محمد علی طاهری از پایان اعتصاب غذای او پس از ۷۰ روز خبر داد.

عزت الملوک طاهری، مادر محمد علی طاهری، بنیانگذار گروهی به نام عرفان حلقه، روز چهارشنبه ۲۹ مهر در پیامی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد نوشت که آقای طاهری به درخواست خانواده و اطرافیانش به اعتصاب غذای خود پس از ۷۰ روز پایان داده است.

او در پیام خود نوشت محمد علی طاهری با وجود شرایط سخت اعتصاب غذا، قصد شکستن آن را نداشت اما به دلیل نگرانی‌های خانواده و به اصرار وکلا و اطرافیان خود به اعتصاب غذا پایان داد.

محمد علی طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه یا عرفان کیهانی، که به اتهام “افساد فی الارض” در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است، در پیامی از زندان گفته بود که تا خواسته‌هایش برآورده نشود اعتصاب غذایش را نمی شکند.

آقای طاهری که از سال ۹۰ در زندان به سر می‌برد، سال گذشته در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کرد که با فشارهای روانی و شکنجه بازجویان سپاه وادار به اعتراف ساختگی شده است. به گفته او بازجویان او را تهدید کردند که به همسرش آسیب خواهند رساند.

مادر آقای طاهری نیز در فیس بوک خود نوشته است که همسر و فرزندان آقای طاهری تهدید به مرگ شده بودند.

به گزارش صدای آمریکا؛ سعید خلیلی، وکیل مدافع محمد علی طاهری حدود یک ماه پیش گفت دادگاه انقلاب به او اعلام کرده که پرونده موکلش به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

 هواداران آقای طاهری تا کنون در اعتراض به بازداشت او چند تجمع در داخل و خارج ایران برپا کرده‌اند.