محمد حبیبی؛ در انتظار انتقال پرونده از زندان تهران بزرگ برای مداوا

0
164

یک منبع مطلع گفت علیرغم گذشت یک ماه از انتقال محمد حبیبی به زندان اوین و توصیه پزشکان مبنی بر مداوا در خارج زندان، مقامات قضایی به بهانه عدم انتقال پرونده از گوهردشت به اوین، از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان جلوگیری می‌کنند.

کانال تلگرامی حمایت از محمد حبیبی روز هفتم مهر در بیانیه ای نوشت این زندانی سیاسی بخاطر ضربات مشت و لگد بر سینه و پهلو هنگام بازاشت آسیب دیده و در دوران حبس در زندان تهران بزرگ بعلت عفونت ریه و عدم رسیدگی دچار مشکل شده است. یکی از همکاران محمد حبیبی که به دلایل امنیتی خواست ناشناس بماند به کمپین گفت مقامات قضایی دلیل عدم انتقال محمد حبیبی به بیمارستان را تاخیر در انتقال پرونده عنوان کرده اند: «آقای حبیبی یک ماه است که به زندان اوین منتقل شدند، از نظر جسمانی و وضعیت سلامتی همان وضعیت سابق را دارند. علیرغم این که پزشکان توصیه کردند ایشان به بیمارستان منتقل شود، تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته ما الان منتظر انتقال پرونده شان از زندان تهران بزرگ به زندان اوین هستیم، مراجعه کردیم گفتند این پرونده باید منتقل شود تا روند درمان پیگیری شود، الان یک ماه گذشته اما هنوز پرنده منتقل نشده است.»

کانال حمایت از محمد حبیبی نوشته این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، در پنجمین ماه بازداشت از دسترسی به داروهایی که پیشتر برایش تجویز شده نیز محروم است. این رسانه تلگرامی نوشته پزشک قانونی شهرری بر درمان وی تاکید نموده و در تنها اعزام وی به بیمارستان که با دستبند و زنجیر همراه بود پزشک متخصص بیمارستان خمینی، بیمارستان مورد وثوق سازمان زندان ها، درخواست آزمایش و سونوگرافی #اورژانسی برای درمان نموده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ محمد حبیبی به دلیل فعالیت‌های سیاسی به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است. منبع آگاه گفت حکم محمد حبیبی هنوز قطعی نیست و قاضی بر اساس قانون میتواند قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل کند: « شعبه دادگاه (تجدیدنظر) چند روزی است که مشخص شده، آقای حبیبی هنوز حکمشان قطعی نشده و توی بازداشت موقت به سر میبرند و ما طبق قانون خواهان آزادیشان هستیم. وکلا پیگیر کار هستند و قرار است درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را مطرح کنند.»