محمدجواد لاریجانی: گزارش احمد شهید آبکی است

0
194

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل را “مغرضانه، آبکی و غیرقابل ارزیابی” عنوان کرد. لاریجانی همچنین گفت دنیا باید بابت اعدام قاچاقچیان مواد مخدر از ایران تشکر کند.

به گزارش صدای آلمان، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهری اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی آخرین گزارش احمد شهید را “مغرضانه و آبکی” دانست.

این مقام حقوقی و قضایی، جمهوری اسلامی را پرچمدار مبارزه با تروریسم نامید و گفت: «ما در این باب سیاست روشنی داریم و تروریسم را تحمل نمی‌کنیم. کسانی که آلوده به تروریسم شوند طبعاً در دادگاه‌های ما به احکام مختلف محکوم می‌شوند.»

بر اساس آخرین گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران موضوعات مختلفی را در بر می گیرد همچون افزایش اعدام ها، که حداقل ۹۶۶ زندانی در سال ۲۰۱۵ در ایران اعدام شده اند که این بالاترین میزان اعدام در ایران طی دو دهه گذشته است. احمد شهید گفته بود در گزارشم چهار موضوع اصلی را برجسته می کنم:

۱. تداوم اعدام متهمان نوجوانان، ۲. مشکلات اساسی وضعیت دادرسی قضایی در ایران ۳. وضعیت جامعه بهاییان ایران ۴. همکاری ایران با مکانیزم های جهانی حقوق بشر.

لاریجانی اما درباره اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفته است: «دنیا باید بابت مبارزه ما با این مجرمان به ما جایزه بدهد زیرا ما عمدتا برای غرب در این باره هزینه می‌دهیم.»