محسن قرائتی: وظیفه اصلی زن، خانه‌داری، همسرداری، فرزندآوری است

0
430

محسن قرائتی در هفتمین گردهمایی دانش آموختگان دختر جامعه‏المصطفی العالمیه که دیروز در مدرسه بنت‏الهدی قم برگزار شد، گفت: اسلام نه طرفدار زن سالاری و نه مرد سالاری است زیرا که خود در قرآن اشاره می‏کند که شما را از نفس واحد خلق کردیم. وی در ادامه افزود: قرآن کریم بهترین پوشش را برای زن و مرد پوششی می‏داند که قلب انسان را اطهر و پاکیزه‏تر نگه دارد با این تعریف دیگر مدل و رنگ آن را باید با این ملاک تشخیص داد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ وی با اشاره به سوره احزاب خاطرنشان کرد: زن و مرد هردو می‏توانند پله‏های کمال را طی کنند و حتی زن نیز می‏تواند به قدری رشد کند تا الگوی همه مردان جهان شود. این مفسر قرآن کریم با نقد تفکر کمونیسم تصریح کرد: کمونیسم؛ فرهنگ، اخلاق، دین و همه ابعاد زندگی مردم را مبتنی بر اقتصاد می‏بیند در صورتی که اسلام با این تفکر به صراحت برخورد کرده و خدا را محور تأثیرات عالم می‏داند.

وی اصل در کمال زن را خانه داری و استتار دانست و ابراز داشت: وظیفه اصلی زن خانه داری، همسر داری، فرزندآوری و تربیت آن است و اگر می‏خواهد در عرصه اجتماع ظاهر شود با شرط پوشش و عدم تبرج در جامعه می‏تواند مانند مرد به عرصه اجتماع وارد شود.

قرائتی با اشاره به آیه‏ای از قرآن تأکید کرد: وقتی خداوند اذعان دارد که همه مخلوقات به بهترین نحو ممکن آفریده شده‏اند نشان‏گر این است که زن و مرد با وجود تفاوت‏هایی که دارند هر کدام در جایگاه خود بهترین نقش را دارند. وی با اشاره به استدلال برخی دانشگاهیان مبنی بر ترویج کم فرزندی اظهار داشت: برخی با استناد بر تفکرات غربی و روان‌شناسانه تک فرزندی را الگویی مناسب برای زنان می‏دانند در صورتی که ملاک جامعه ما قرآن است و قرآن مسلمانان را به کثرت فرزندآوری دعوت می‏کند.

قرائتی مبلغان را بهترین بندگان خداوند خواند و ابراز داشت: به اذعان قرآن بهترین انسان‏ها کسانی هستند که مردم را به خداوند دعوت می‏کنند و پیام خدا را در همه اعصار و اجتماعات برای دیگران بیان می‏کنند. وی با تقسیم علم به مفید، غیر مفید و مضر بیان داشت: علمی مفید است که دردی از جامعه یا فرد در بعد جسمانی و روحانی را دوا کند که این نوع علم بر همه مردم لازم است اما علم غیر مفید که مشکلی را از کسی حل نمی‏کند احماقانه است. وی در پایان با اشاره به داستان اصحاب کهف در قرآن خاطر نشان کرد: داستان اصحاب کهف الگویی برای مسلمانان ساکن در کشور‏های کفر است با این توضیح که مسلمانان مقیم در کشورهای غیر اسلامی نباید در آن اجتماع غرق شوند بلکه برای خود اجتماعی را ترتیب دهند و در آن به اعمال مسلمانی خود بپردازند