محدودیت‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی و پنج کشور در رابطه با قاچاق انسان

0
178

کاخ سفید به وزارت خارجه آمریکا دستور داده است که جمهوری اسلامی، ونزوئلا و چهار کشور آفریقایی را به فهرست کشورهایی بیافزاید که به کوتاهی و قصور در مبارزه برای نابود ساختن شبکه‌های قاچاق انسان متهم هستند؛ اقدامی که به گزارش خبرگزاری رویترز به انزوای بیشتر این کشورها و قطع کامل ارتباط با آمریکا منجر خواهد شد.

کاخ سفید همچنین در بیانیه شنبه شب هشتم مهر خود اعلام کرده است که علیه کره شمالی، اریتره، روسیه و سوریه نیز که پیشتر در این فهرست بوده‌اند در چارچوب برنامه‌های آموزشی و مبادلات فرهنگی، محدودیت‌های بیشتری را به اجرا می‌گذارد .

علاوه بر اینها، دولت پرزیدنت ترامپ، از مدیران آمریکایی در صندوق بین‌المللی پول و بانک‌های عمران و توسعه خواسته است در سال مالی ۲۰۱۸، که از یکشنبه نهم شهریور(اول اکتبر) در آمریکا آغاز شد، علیه افزایش یا تمدید وام‌های مرتبط با کره شمالی، روسیه و جمهوری اسلامی رای بدهند.

وزارت خارجه آمریکا سه ماه پیش گزارش یکساله قاچاق انسان را منتشر کرد که در آن ایران همچنان در «سطح سوم» این معضل در جهان قرار گرفت.

به گزارش صدای آمریکا؛ در گزارش وزارت خارجه چند «سطح» اعلام شد. سطح اول کشورهایی هستند که وجود مشکل قاچاق انسان را پذیرفته‌اند و برای رفع آن تلاش می‌کنند. سطح دوم و سوم این مشکل را به رسمیت شناخته اند و تلاشی ندارند یا به رسمیت نمی شناسند که جمهوری اسلامی در این سطح قرار دارد.