محاصره اسلامگرایان داعش در شهر تاریخی پالمیرا توسط ارتش سوریه

0
141

منابع نظامی سوریه شامگاه پنجشنبه 9-7-2015 اعلام کردند، ارتش این کشور حلقه محاصر اسلامگرایان داعش را در شهر تاریخی تدمر «پالمیرا» تنگ تر کرده است.

شهر پالمیرا یا تدمر که یکی از مهمترین آثار تاریخی سوریه در آن است و به تمدن رومی ها باز می گردد، در ماه مه گذشته بوسیله اسلامگرایان داعش اشغال شد.

ارتش سوریه در چند روز گذشته حملات هوایی و زمینی خود را علیه اسلامگرایان داعش افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نظامی سوری، نیروی هوایی این کشور طی دو روز گذشته پایگاه ها و مراکز تجمع اسلامگرایان داعش مستقر در شهر تاریخی «پالمیرا» و مناطق و روستای اطراف آن را به شدت بمبارن کرده است.

طبق این گزارش جنگنده های سوریه در حملات هوایی به مواضع اسلامگرایان داعش در مناطق «حقل شاعر و ام التبابیر»  ده ها خودرو نظامی مجهز به مسلسل های سنگین متعلق به این گروه را منهدم کردند.

العربیه گزارش داد؛ ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرده که در 24 ساعت گذشته منطقه «القادری»، «ثنیه الرجمه» و «تل المرمله» واقع در غرب تدمر را بازپس گرفته است.

شهر تدمر(پالمیرا) با حدود 50 هزار جمعیت یکی از شهرهای تاریخی سوریه است که از ماه مه گذشته به کنترل اسلامگرایان داعش درآمد.

اسلامگرایان داعش همزمان نیروهای موسوم به «واحدهای حفاظت از مردم کرد» در منطقه مرزی شمالی مجاور با ترکیه وهمچنین در ناحیه شرق در نزدیکی شهر حسکه نیز با نیروهای ارتش سوریه در حال جنگ است.