مجید اسدی، زندانی سیاسی سابق بار دیگر «بازداشت» و به زندان اوین منتقل شد

0
149

یک منبع مطلع گفت مجید اسدی، زندانی سیاسی پیشین، روز سوم اسفند ۱۳۹۵  توسط مامورانی که «نه حکمی نشان دادند و نه خود را معرفی کردند»  در خانه‌اش در کرج باردیگر «بازداشت» و به زندان اوین منتقل شده است.

مجید اسدی، ۳۴ ساله، سابقه بازداشت و زندانی شدن به دلایل سیاسی را دارد، این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران، نخستین بار، سیزدهم تیرماه ۱۳۸۷ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفند ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد. سیزدهم مهر ۱۳۹۰، مجید اسدی برای تحمل زندان به بند ۳۵۰  اوین منتقل شد و هیجدهم خرداد ۱۳۹۴ با پایان محکومیت آزاد شد.

یک منبع مطلع روز پنجم اسفند ۱۳۹۵ ضمن اعلام خبر بازداشت دوباره مجید اسدی، گفت که آقای اسدی پس از بازداشت در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش گفته‎است که به زندان اوین منتقل شده ولی درباره اینکه به دقیقا در کدام «بند» این زندان نگهداری می شود و چه اتهاماتی به او وارد شده، چیزی نگفته‎است.

این منبع همچنین گفت که ماموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.

مجید اسدی به عنوان مترجم در یک شرکت خصوصی به کار و تحقیق مشغول بوده و دلایل بازداشتش هنوز نامشخص است،و به گفته یک منبع مطلع «مامورانی که مجید را بازداشت کردند نه خودشان را معرفی کرده‌اند و نه حکمی نشان داده‌اند اما مجید اسدی فعالیت خاص و مشخصی هم نداشت و فقط سابقه زندانی سیاسی بودن و ارتباطات دوستانه‌اش با همبندیان سابق می‌تواند به حساس شدن دستگاه‌های امنیتی منجر شده‎باشد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران؛ این منبع مطلع همچنین  گفت که مجید اسدی به دلیل تجربه ۴ سال زندان و اعتصاب غذا در بهار ۱۳۹۳ به مشکلاتی در دستگاه گوارش مبتلا بوده و عدم دسترسی یا کمبود امکانات پزشکی در زندان اوین ممکن است بیماری‌اش را تشدید کند.