مجله آتلانتیک: گرمی رابطه با تهران

0
207

مجله آتلانتیک با بیش از ۴۰۰.۰۰۰ مشترک در مقاله ای تحت عنوان گرمی رابطه با تهران نوشته است که تنش زدایی بین دو کشور طبق اصول سیاست خارجی بر پایه نیاز است و نه بر اساس امیال دو طرف.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان این نشریه که بیشتر به مسائل در مورد سیاست خارجی، علم سیاست و اقتصاد می پردازد در ادامه می نویسد: حالا که احتمال به فرجام رسیدن مذاکرات اتمی وجود دارد، منافع اسرائیل نمی تواند مانع گرم شدن روابط بین تهران و آمریکا شود چه در زمان این رییس جمهور و چه در آینده، زیرا این فرصتی است که ممکن است در هر قرن تنها چند بار بدست آید.
به نوشته آتلانتیک مثلا آمریکا به تهران برای مبارزه با گروه افراطی داعش و استفاده از نفوذش بر دولت شیعه عراق برای تعدیل نگرشش نسبت به اهل سنت درون کشور نیاز دارد. و همچنین برای برداشتن بشار اسد از حکومت سوریه میتوانند با هم همکاری کنند. نفوذ ایران میتواند به ثبات در افغانستان کمک کند و تاکنون آمریکا حضور ایران در ان کشور را تشویق کرده است.
این نشریه در ادامه می نویسد اما در هر صورت، روابط ویژه آمریکا با اسرائیل پا برجا خواهد ماند. و ایجاد روابط بهتر با تهران موجب می شود که واشنگتن فرصت بهتری برای تعامل با مسائل اروپای شرقی پیدا کند.