مجازات‌های آمریکا علیه ایران ده سال تمدید شد

0
127

نمایندگان آمریکا تحریم های این کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران به مدت ده سال دیگر تمدید کردند و خواستار تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران شدند. از مجموع ۴٢۰ نمایندۀ حاضر در مجلس نمایندگان آمریکا تنها یک نمایندۀ به طرح تمدید ده سالۀ تحریم های این کشورعلیه جمهوری اسلامی رأی منفی داد.

مصوبۀ مجلس نمایندگان آمریکا باید به تصویب سنا و نیز تأئید رییس جمهوری این کشور برسد. باراک اوباما، بارها گفته است که با اعمال مجازات های جدید که به نقض توافق اتمی با ایران منجر شود، مخالفت خواهد کرد. با این حال، مصوبۀ نمایندگان آمریکا تنها مجازات های جاری علیه ایران را تمدید می کند.

این دسته از تحریم های آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ علیه برنامۀ اتمی نظامی ایران به تصویب رسید. غالب نمایندگان مجلس آمریکا تداوم این تحریم ها را ضروری می دانند و معتقدند که این تحریم ها به حکومت های آیندۀ آمریکا امکان خواهند داد که در صورت نیاز سریعاً مجازات های جدیدی علیه ایران به تصویب برسانند.

یک لایحۀ دیگر که به طور همزمان به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید در نظر دارد علاوه بر دولت دمشق پشتیبانان آن، یعنی روسیه و جمهوری اسلامی ایران را به خاطر جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت هدف مجازات قرار بدهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رییس جمهوری منتخب آمریکا، دونالد ترامپ، که مخالفت صریح خود را با توافق اتمی با ایران اعلام کرده گفته است که نخواهد گذاشت حکومت اسلامی ایران از اجرای کامل این توافق طفره برود.