مجادله مجلس نمایندگان آمریکا با ترامپ بر سر اختیارات رییس‌جمهوری برای حمله نظامی به جمهوری اسلامی

0
186

مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در انجام اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی رای‌گیری می‌کند.

نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضا این مجلس، روز پنج‌شنبه ۹ ژانویه، محدود کردن قدرت رییس‌جمهوری برای انجام اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی را به رای خواهد گذاشت.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ بدون نظر و مشورت با مجلس نمایندگان، کاروان حامل قاسم سلیمانی و همراهان وی در نزدیکی فرودگاه بغداد در عراق را هدف حمله پهپادی قرار داد.

در بیانیه نانسی پلوسی آمده است: هفته گذشته، دولت دونالد ترامپ یک حمله تحریک‌آمیز و نامناسب نظامی هوایی علیه فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی انجام داد. این اقدام با تشدید تنش‌ها موجب به خطر افتادن جان نیروهای نظامی، دیپلمات‌ها و افراد دیگری در منطقه خواهد شد.  

رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا افزوده است: رییس‌جمهوری آشکارا نشان داد که یک استراتژی منطقی برای ایمن نگاه‌داشتن مردم آمریکا، کاهش تنش با جمهوری اسلامی و و تضمین ثبات در منطقه ندارد.

نانسی پلوسی همچنین تاکید کرده است: اعضا برای انجام وظیفه خود در حفظ ایمنی مردم کشور در پی تصویب قطعنامه اختیارات جنگی با هدف محدود کردن اقدامات نظامی رییس‌جمهوری هستند.

به گزارش رادیوفرانسه؛ مجلس نمایندگان آمریکا، در حالی تصمیم دارد تا اختیارات رییس‌جمهوری آمریکا مبنی بر حمله نظامی علیه ایران را محدود کند که دونالد ترامپ، روز چهارشنبه هشتم ژانویه، در تازه‌ترین اظهارات خود تاکید کرد که آماده آشتی و صلح است و وجود قدرت نظامی و بازدارندگی آمریکا و ارتش مجهز این کشور، به این معنی نیست که باید از آن استفاده شود.