متن کامل سخنرانی لاریجانی در سازمان ملل به همراه تصاویر

0
239

رییس مجلس شورای اسلامی دیشب در نشست اتحادیه‌بین‌المجالس جهان سخنرانی کرد.

به گزارش رسانه های داخلی، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته، در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود سخنرانی کرد.

چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان دوشنبه هفته جاری در نیویورک آغاز به کار کرده است. موضوع اصلی اجلاس نیویورک صلح و امنیت بین المللی است که با حضور 133 کشور روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود و فقط مختص سران مجالس است.

علی لاریجانی پس از شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان، با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار و گفتگو کرد. اتحادیه بین المجالس بزرگترین اتحادیه غیر دولتی در جهان است و از بزرگترین اتحادیه های سازمان ملل به شمار می رود.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، متن سخنراني محمدجواد لاريجاني به شرح زير است:

 «بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله ربّ العالمین. الصّلوة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا محمّد و آله الطّیبین الطّاهرین

 سرکار خانم رئیس، نمایندگان محترم کشورهای عضو و حضار گرامی

همانطور که مطلع هستید امروز قرار است در شورا دو گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه شود. گزارش اول توسط دبیرکل سازمان ملل تهیه شده است و گزارش دوم را گزارشگر ویژۀ تعیین شده برای جمهوری اسلامی ایران ارائه می نماید.

در واقع این دو گزارش خود بخشی از یک پدیده جدید در جریان کاری سازمان ملل است. مقصود من جریانی است که زنجیره ای از قطعنامه های متوالی علیه یک کشور عضو را ارائه می دهد و هر قطعنامه ادامه خود را تصویب می کند و آشکارا هدف این اقدام، تحت فشار و تهاجم قرار دادن یکی از اعضاء است و این کار عمدتا توسط ایالات متحده آمریکا و شرکاء اروپایی این کشور و مافیای صهیونیستی سازماندهی می شود.

بنابراین هرگز نباید تعجب کنید که اگر سال آینده در همین موقع به جای دو گزارش، چهار گزارش در مورد حقوق بشر در ایران ارائه شود.

البته من برای احترام به این جلسه مهم پاسخ نسبتا مفصلی را نسبت به این گزارش ها تهیه کرده ام و تلاش نمودم که پرده از چهره کریه این پدیده زشت بردارم و متن این پاسخ هم اکنون بین شما درحال توزیع است. ضمنا در فرصت زمانی که برای من پیشبینی شده است سعی می کنم چند نکته کلیدی و تکمیلی و البته به اختصار بیان کنم.

قبل از هرچیز جناب خانم رئیس و حضار محترم لطفا این سخن مرا ثبت کنید و بعنوان سند مد نظر داشته باشید که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه مکانیزم گزارشگری توسط شورای حقوق بشر که هدف آن کشف واقعیت و کشف وضعیت حقیقی حقوق بشر در ایران یا در هر نقطه جهان باشد قویا حمایت می کند و نهایت همکاری را خواهد داشت. دلیل این موضوع کاملا روشن است. ملت ما به دستاوردهای تجربه عظیم بعد از انقلاب اسلامی خود افتخار می کند و در رأس این دستاوردها بنای یک نظام اجتماعی- سیاسی مردم سالار( دموکراتیک ) براساس عقلانیت اسلامی به جای عقلانیت سکولار لیبرال غربی قرار دارد.

این همان تجربه ای است که ایران عقب افتاده و تحت سیطره نظام دیکتاتوری رژیم شاه را که توسط آمریکا و همکاران اروپایی اش گستاخانه و مفتضحانه به ملت ما تحمیل شده بود، این ایران گرفتار را در ظرف سه دهه به لنگر دموکراسی و مشارکت مردم در همه زمینه های اجتماعی- سیاسی تبدیل کرده است.

این همان تجربه ای است که ایران را به پیشرفته ترین کشور منطقه در زمینه دانش و تکنولوژی علاوه برساختارهای مدنی تبدیل کرده است.

خانم رئیس،

ما نه تنها از گزارشگران استقبال می کنیم بلکه ما دعوت می کنیم به ایران بیایند و احساسات ملت ما را هنگامی که فرندان متخصص این ملت ماهواره های ایران را در فضا قرار می دهند و این ماهواره ها به گرد زمین می چرخند و پیام صلح و احترام متقابل ملت ها را پخش می کنند و پیام اسلام را که نهایت احترام برای حق، حقانیت، شرافت و عدالت است به گوش جهانیان می رسانند، به دنیا گزارش بدهند.

گزارشگران را دعوت می کنیم که به ایران بیایند و غرور و جوشش و خوشحالی یک ملت را هنگامی که چراغ هزار خانه در این کشور توسط برق تولید شده از نیروگاه های اتمی ایران روشن می شود، به دنیا گزارش دهند. گذشته از اینکه ما تنها کشور در منطقه خاورمیانه هستیم که به چنین دستاورد عظیمی دست یافته ایم این همان نیروگاهی است که فرزندان این آب و خاک آن را مهندسی می کنند و اداره می کنند و سوخت آن را خود تهیه می نمایند.

خانم رئیس،

ما قاطعانه و مؤکدا از گزارشگران محترم این شورا می خواهیم که از ایران بازدید کنند تا واقعیات را کشف نموده و به دنیا گزارش دهند. از آنها می خواهیم تا به ایران بیایند و اندوه و خشم عظیم ملت ما را هنگامی که شاهد به شهادت رسیدن فرزندان نخبه خود می شود که به دست شبکه تروریستی بی رحمی که توسط ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه و چند کشور دیگر از این مجموعه ورشکسته اخلاقی اداره، هدایت و حمایت می شود را به جهانیان گزارش دهند.

خانم رئیس،

ما کاملا از اغراض سوء کسانی که از سیستم ضعیف و بیمار سازمان ملل سوء استفاده می کنند تا سیاست های خصمانه خود را بر علیه ملت ما مشروعیت ببخشند کاملا آگاه هستیم اما قطع نظر از این پدیده غم انگیز که نه اولین از این مورد است و احتمالا آخرین آن نیز نخواهد بود، نحوه رفتار گزارشگر تعیین شده برای جمهوری اسلامی ایران و محصول کار او است که حتی از حداقل های استاندارد یعنی انصاف، بیطرفی و حق محوری برخوردار نیست. این جناب مستطاب که مسئولیت تهیه گزارش ویژه را دارد کاملا جایگاه و شان خود را نادیده گرفته و فراموش کرده است که وظیفه او بوده است که به دنبال کشف واقعیت برود و واقعیت را به دست آورد و آن را صادقانه گزارش دهد. اما به جای این کار ایشان از موضع یک هدایتگر آسمانی و با زبان پیامبران، سخاوتمندانه توصیه های ملوکانه می فرمایند و به نمایندگان ملت ما که اخیرا با رای حدود 70 درصدی ملت انتخاب شده اند توصیه می کنند که چه قوانینی را تصویب کنند و چه قوانینی را رد کنند. ایشان مانند مرشد اخلاقی به ملت ما و دستگاههای قضایی ما توصیه می کند که بسیاری از اعمال شنیع ضد اخلاقی را بد ندانیم و آنها را جرم زدایی کنیم و حتی در روابط جنسی ملت ما ایشان راهنمایی های جالبی دارد.

این اقای گزارشگر نخبه کاملا مسئولیت اصلی خود را در مورد کشف واقعیت و ارائه آن به این سازمان جهانی رها کرده است. ایشان فراموش کرده اند که باید گزارش خود را براساس استدلال های قابل اعتماد و موجه ارائه دهند.

حقیت این است که ایشان ترجیح می دهند که بعنوان یک چهره نمایشی مشهوردر تهاجم عظیم رسانه ای علیه ملت ما نقش بازی کند و از آن زشت تر حمایت آشکاری است که در این گزارش از شرورترین گروههای تروریست و تبهکار بعمل آمده است که دستشان فقط در ظرف دو سال گذشته به خون صدها نفر از مردم بیگناه ملت ما آلوده است.

در یک کلام این گزارش یک آبروریزی تمام و کمال برای مکانیزم گزارشگری این شورا است.

خانم رئیس

اگر واقعا حقیقت چندان به حساب نمی آید و کشف حقیقت هم از دستور کار این گزارشگر خاص خارج شده است دیگر چه نیازی به این است که ایشان قبول زحت نمایند و به ایران سفر کنند. ایشان می توانند خود در ژنو یا نیویورک مسستقر باشند و از فضای ارام و بی سروصدا و یا از مهمان نوازی های سخاوتمندانه دولت ها در واشنگتن، لندن و پاریس بهرمند باشند و به آسانی با وصله و پینه کردن (کپی و پیست) انبوهی از اتهامات بی اساس که علیه ملت ما در شبکه های مختلف ضد انقلاب و معاند نظام به آسانی قابل دسترسی است گزارش حجیم خود را چند برابر گذشته تهیه نمایند.

خانم رئیس

اگر چه ما ایرانی ها به مهمان نوازی معروف هستیم ولی من متاسفم که بگویم شاید ملت ما از خوش آمدگویی به چنین گزارشگری احساس خوشحالی نداشته باشد. مهمانی که قرار است گزارشی از واقعیات بدهد اما کمترین توجهی به حقیقت نداشته و در ادعاهای خود دور از انصاف و بسیار سطحی است.