متفاوت ترین عصای نابینایان..

0
297

عصای سفید نابینایان در حال وارد شدن به دنیای جدیدی است که باعث می شود این افراد کمتر به کمک دیگران نیاز داشته باشند و بتوانند بسیاری از کارهای خود را با استفاده از عصای مدرن انجام دهند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از مشکلات اصلی نابینایان راه رفتن در خیابان و بدست آوردن محل دقیق اجسامی است که در اطرافشان قرار دارد.

آن ها معمولا از عصای سفیدی استفاده می کنند که آن ها را راهنمایی می کند.

Eye-Stick-Modern-Cane-For-Blind-People-by-Kim-Tae-Jin

این عصاهای سفید گاهی نمی توانندبه طور دقیق محیط را برای نابینا به وجود آورند و اینجاست که طراحان وارد کار شده اند تا عصایی متفاوت برای این افراد خاصی طراحی کنند تا دیگر مشکلی برای پیاده روی در خیابان نداشته باشند.

“کیم تای جین” طراح “Eye Stick” در مورد طرز کار آن اعلام کرده است که این وسیله یک نور اولتراسونیک را از خود ساطع می کند که به رنگ سفید خواهد بود و محیط را کاملا برای فرد نابینا شکل می دهد این وسیله به مانند عصاها دست و پاگیر هم نیستند.

نور ساطع شده می تواند پستی بلندی ها و تفاوت های دیوار و مسیر را تشخیص داده و از طریق امواج بلوتوث به گوشی مخصوص می رساند. این گوشی می تواند داده ها را تبدیل به صدا کرده و به فرد نابینا می گوید.

این دستگاه می تواند کار نابیناها را راحت تر کرده و باعث آرامش خاطر آن ها در خیابان ها شود. این دستگاه برای افراد دیگر نیز مزاحمت ایجاد نخواهد کرد. این وسیله در سال 2012 برنده جایزه بهترین طراحی معلولین شده است.