مایک پنس: دیگر بسته‌بسته پول نقد برای ملاهای جمهوری اسلامی ارسال نمی‌شود

0
214

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا می گوید تصمیم پرزیدنت ترامپ برای خروج از برجام، مانع از آن شد که «بسته‌بسته پول نقد» برای «ملاهای جمهوری اسلامی» ارسال شود.

آقای پنس روز دوشنبه پنجم فروردین در جریان گردهم‌آیی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک در واشنگتن گفت: «آن توافق اتمی برجام یک افتضاح بود که پرزیدنت ترامپ از آن خارج شد.»

آقای پنس همچنین به حضورش در کنفرانس اخیر ورشو اشاره کرد و گفت:‌«همه بر این اتفاق نظر داشتند که بزرگترین خطر صلح برای خاورمیانه، جمهوری اسلامی است.»‌

او افزود: «از زمان خروج از برجام، سیاست فشار حداکثری در مورد جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار دادیم که جواب هم داده است. جمهوری اسلامی باید بین کمک به مردم ایران یا حمایت از جنگ‌های نیابتی انتخاب کند. جمهوری اسلامی عملا به دنبال هولوکاست دیگری است ولی قول می‌دهم ما به جمهوری اسلامی اجازه نخواهیم داد به سلاح اتمی دست پیدا کند.»‌

به گزارش صدای آمریکا؛ معاون رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی به مواضع پرزیدنت ترامپ در مورد اسرائیل اشاره کرده و گفت:‌ «پرزیدنت ترامپ، مرد عمل است. او اولین رئیس جمهوری آمریکا است که کاری کرد که هیچ‌ رئیس جمهوری پیش از او نکرده است. او سفارت آمریکا را به اورشلیم که پایتخت کشور اسرائیل است، منتقل کرد.»