مایک پمپئو: کمک جمهوری اسلامی به تروریستها زندگی فلسطینیان را به خطر می‌اندازد

0
170

وزیر خارجه آمریکا کمک‌های رژیم جمهوری اسلامی به تروریستها را موجب به خطر افتادن زندگی و معیشت فلسطینیان دانست.

مایک پمپئو، جمعه شب ۱۶ شهریور، در پیامی در توئیتر نوشت: «سید علی خامنه‌ای می‌گوید، به فلسطینی‌ها اهمیت می دهد. واقعیت این است که از سال ۱۹۹۴ آمریکا ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای حمایت از مردم فلسطین کمک کرده است، رژیم اخلاقا فاسد جمهوری اسلامی صدها میلیون دلار به تروریست‌هایی کمک کرده که زندگی و معیشت فلسطینیان را به خطر انداخته اند.»

او همچنین در پیامی دیگری نوشت که رژیم جمهوری اسلامی طی ۱۰ سال در قالب برنامه سازمان ملل تنها ۲۰ هزار دلار به مردم فلسطین کمک کرده است.

آقای پمپئو در توئیت دیگری نوشت: «اگر رژیم آیت الله شبکه‌های اجتماعی را ممنوع نکرده بود، مردم ایران به حقیقت می‌رسیدند که چه کسی واقعا به فلسطینی‌ها اهمیت می‌دهد و آگاه می شدند که چرا رژیم، پول مردم گرفتار ایران را برای تروریست‌ها به هدر می‌دهد.»

دولت ایالات متحده، جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی تروریسم در منطقه خوانده است و حمایت این رژیم از حزب الله لبنان و برخی از گروه‌های فلسطینی محکوم کرده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ نیز برخی از دلایل خروج آمریکا از برجام را تداوم حمایت حکومت جمهوری اسلامی از تروریسم و ایفای نقش مخرب در منطقه عنوان کرده است.