مایک پمپئو: کارزار فشار حداکثری از دسترسی دولت جمهوری اسلامی به ۷۰ میلیارد دلار جلوگیری کرده‌ است

0
154

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن موفقیت‌آمیز خواندن کارزار فشار حداکثری ایالات متحده علیه دولت جمهوری اسلامی، تاکید کرد که آن کارزار مانع از دسترسی دولت جمهوری اسلامی به ثروتی در حدود ۷۰ میلیارد دلار شده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو روز پنجشنبه ۳ مهرماه در گفت‌وگو با برنامه رادیویی لری اوکانر گفت: «آمریکا در سه سال گذشته کارزار علیه دولت جمهوری اسلامی را رهبری کرده و بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. رژیم اکنون پول کمتری در اختیار دارد. فکر می‌کنم میزان ثروتی که ما [دولت جمهوری اسلامی] را از آن محروم کرده‌ایم در حدود ۷۰ میلیارد دلار است. این ثروتی است که ما دزدسالاران مذهبی که امروز بر ایران حکومت می‌کنند را از دسترسی به آن محروم کرده‌ایم.»

او همچنین تاکید کرد: «ما سه سال و چند ماه گذشته را صرف تلاش برای قطع دسترسی رژیم [جمهوری اسلامی] به پول، منابع ، ثروت، و ظرفیت ساخت سلاح هسته ای کرده‌ایم.»

پمپئو با اشاره به حذف قاسم سلیمانی به عنوان یکی از «برجسته ترین معماران کارزار ترور» رژیم در سراسر جهان و تلاش‌ها برای کارزار حداکثری علیه دولت جمهوری اسلامی افزود: «این [دستاوردهای آمریکا] رژیم را ضعیف کرده و باعث امنیت بیشتر آمریکا شده است. من به آن چه انجام داده‌ایم بسیار افتخار می‌کنم. این شرایط فضا را برای خبرهای خوبی که از دو هفته پیش در خاورمیانه داشتیم، فراهم کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره عدم همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا عنوان کرد: «آنها می‌گویند که با ما اهداف مشترکی دارند؛ با این حال، آنها همچنان بر این عقیده‌اند که توافق هسته‌ای، برجام، چیز خوبی است. ما نمی‌دانیم که چه طور می‌توان این دو مساله را به طور همزمان در نظر داشت.» 

آقای پمپئو گفت: «برجام باعث شده است آن‌ها بتوانند به کارزار تروریسم خود ادامه دهند. به دلیل این که پول و منابع مورد نیازشان را تامین می‌کند.» وی اظهار امیدواری کرد که «اروپایی‌ها به ما بپیوندند.»

صدای آمریکا نوشت؛ دولت آمریکا پیش از این بارها تاکید کرده است که کارزار فشار حداکثری علیه رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی حاکم بر ایران آن قدر ادامه پیدا خواهد کرد تا آن رژیم از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دست بردارد، از گروه‌های تروریستی حمایت نکند، و از ایجاد تنش و دخالت در کشورهای منطقه، و توسعه برنامه موشکی خودداری کند.