مایک پمپئو: هدف رژیم جمهوری اسلامی از تقویت برنامه موشکی خود «گسترش تروریسم در جهان» است

0
297

وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که جمهوری اسلامی با تقویت برنامه موشکی‌اش تلاش می‌کند که ظرفیت خود برای گسترش تروریسم در سراسر جهان را افزایش دهد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۲۲ آبان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «هیو هیوئِت» گفت: «زمان مناسب برای عادی‌سازی روابط با رژیم جمهوری اسلامی، زمانی است که رژیم مجموعه مقررات و رفتارهایی را که ما از هر کشوری انتظار داریم، رعایت کند.»

مایک پمپئو افزود:‌ «آنها امروز مشغول تقویت برنامه موشکی‌‌‌شان هستند تا ظرفیت خود برای گسترش تروریسم در سراسر جهان را افزایش دهند. آنها به رفتارهایی که حتی با تعهدات آنها در قالب برجام – فارغ از دیوانه‌وار بودن آن توافق – همخوانی ندارد، ادامه می‌دهند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «این یک حاکمیت مذهبی و یک دزدسالاری است. آن‌ها خودشان حجم بسیار زیادی از ثروت و رفاه اساسی مردم ایران را – که ما چهار سال است از آنها دفاع کرده‌ایم – از بین برده‌اند.»

صدای آمریکا نوشت؛ وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۰ آبان در یک کنفرانس خبری گفته بود: «تلاش‌های ایالات متحده برای محافظت از شهروندان‌مان در مقابل رژیم جمهوری اسلامی، متوقف نخواهد شد.»