مایک پمپئو: رژیم جمهوری اسلامی عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است

0
197

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن جهت قطع دسترسی تهران به منابع مالی لازم برای ادامه فعالیت‌های منطقه‌ای خود اقدامات مؤثری انجام داده است، اما هنوز کارهای زیادی هست که در این ارتباط باید انجام داد.

مایک پمپئو روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه در مصاحبه با برنامه رادیویی «هیو هیوئیت» ضمن بیان این مطلب گفت: «همزمان تلاش کرده‌ایم که اطمینان حاصل کنیم سطح مناسبی از بازدارندگی همچنان حفظ می‌شود.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی مصمم است از طریق اخلال در عرضه نفت به بازارهای جهانی و دیگر فعالیت‌های بدخواهانه‌اش، نه تنها به همسایگان خود، بلکه به کل دنیا، آسیب برساند.

وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «پرزیدنت ترامپ می‌داند که عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه در واقع رژیم جمهوری اسلامی است. ما کار را از دولتی تحویل گرفتیم [دولت اوباما] که تصمیم داشت جمهوری اسلامی را شریک امنیتی خودش کند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای پمپئو همچنین تاکید کرد که ایالات متحده و اسرائیل با همکاری برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، مثل عربستان سعودی، امارات، و بحرین، تمام تلاش خود را می‌کنند تا آن سطح مناسب بازدارندگی وجود داشته باشد.