مایک پمپئو: رژیم تروریستی جمهوری اسلامی از جنایات بشار اسد در سوریه حمایت می‌کند

0
193

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت که امیدوار است جمهوری اسلامی در مورد حضور خود در سوریه بازنگری کرده و منابع خود را صرف مردم ایران کند.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما به وضوح به رژیم اسد و روسیه گفته‌ایم جمهوری اسلامی باید سوریه را ترک کند.»

مایک پمپئو افزود: «ما گفته‌ایم جمهوری اسلامی باید نه فقط جنوب غربی سوریه – منطقه‌ای که تاثیر مستقیم و واقعی بر اسرائیل و سایر بخش‌های جولان دارد – بلکه [سراسر سوریه] را ترک کند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «همین رژیم تروریستی که درباره آن صحبت می‌کنیم، یعنی جمهوری اسلامی، کمپینی دارد که با آن از اقدامات اسد – که زندگی صدها هزار تن را از بین برده و شش تا هفت میلیون شهروند سوریه را مجبور به فرار از آن کشور کرده است – حمایت می‌کند. رژیم جمهوری اسلامی به همان اندازه رژیم سوریه مسئول [این وضعیت] است.»

مایک پمپئو گفت: «ما امیدوارم که آنها [رژیم جمهوری اسلامی] در این مورد بازنگری کنند و به کاری که جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد – یعنی رسیدگی به مردم خود در این روزهای دشوار درون جمهوری اسلامی – بپردازد. به نظر ما آن منابع می‌تواند بسیار بهتر و در جهت حمایت از مردم ایران استفاده شود.»