مایک پمپئو: جمهوری اسلامی ثروت کشور را خرج تروریسم می‌کند و می‌گوید پول برای مراقبت از مردم ندارد

0
48

وزیر خارحه آمریکا می‌گوید در حالی مسئولان جمهوری اسلامی می‌گویند پول برای تهیه دارو برای مردم ایران ندارند که ما می‌دانیم آنها ثروت کشور را صرف تروریسم می‌کنند.

مایک پمپئو این مطلب را در مصاحبه با برنامه رادیویی لری اوکانر بیان کرد که روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت انجام شد و متن آن در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند، خواه حزب‌الله در لبنان خواه شبه نظامیان شیعه در عراق، همه پول مملکت را صرف این فعالیت های خطرناک می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد که همه اینها در حالی است که رژیم جمهوری اسلامی ادعا می‌کند پول کافی برای مراقبت از مردم خودش ندارد و خواستار کاهش تحریم‌ها می‌شود.

مایک پمپئو خاطر نشان کرد که ما به خوبی می‌دانیم مسئولان جمهوری اسلامی چگونه بر ثروت کشور دست انداخته و پول مردم ایران را خرج حمایت از تروریسم می‌کنند.

صدای آمریکا نوشت؛ آقای پمپئو در همین روز و در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: جمهوری اسلامی موشکی نظامی ماهواره‌بر پرتاب کردند. آن‌ها قول داده بودند که تمامی برنامه ماهواره‌ایشان ‌و برنامه موشکی مرتبط با آن، غیرنظامی باشد ولی سرپرست پرتاب اين موشک،‌ حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وهمان شخصی است که نیروهایش همین چند هفته پیش، یک هواپیمای مسافربری را هدف قرار دادند و ۱۷۶ انسان بیگناه را کشتند.