مایک پمپئو: جامعه جهانی برای متوقف کردن تهدیدهای رژیم جمهوری اسلامی به ما بپیوندد

0
306

وزیر خارجه ایالات متحده با یادآوری گذشت دو سال از تصمیم پرزیدنت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، خواستار اجماع جهانی مقابل رژیم جمهوری اسلامی و تکرار همکاری و تجربه موفق پیروزی بر آلمان نازی شد.

مایک پمپئو شنبه ۲۰ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای گفت: دو سال پیش پرزیدنت ترامپ تصمیم شجاعانه‌ خروج از برجام را برای محافظت جهان از خشونت و تهدیدهای هسته‌ای جمهوری اسلامی اعلام کرد. امروز آمریکایی‌ها امن‌تر و خاورمیانه صلح‌آمیزتر از شرایطی است که اگر در توافق هسته‌ای باقی می‌ماندیم.

آقای پمپئو همچنین با یادآوری همکاری ایالات متحده و هم پیمانانش در مقابله با آلمان نازی که ۷۵ سال پیش منجر به پیروزی شد، افزود: امروز ما با چالشی جدی برای صلح منطقه‌ای از سوی یک رژیم سرکش دیگر مواجه هستیم و مجددا از جامعه جهانی می‌خواهیم تا برای متوقف کردن حکومت شماره یک جهان در یهودی‌ستیزی به ما بپیوندند.

صدای آمریکا نوشت؛ همچنین مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دو ساله شدن این تصمیم و غیرقابل پذیرش بودن خشونت و ترور رژیم جمهوری اسلامی تاکید کرد که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست یابد.