مایک پمپئو: برای دانستن میزان منفور بودن جمهوری اسلامی، به خشم و یأس مردم ایران توجه کنید

0
152

رژیم جمهوری اسلامی تمایلی ندارد که درباره شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کند و من نگران هستم آنها اطلاعات مهمی را پنهان کرده باشد.  

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۹ اسفند در نشستی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان درباره سیاست‌های دولت در برابر جمهوری اسلامی و عراق گفت، جمهوری اسلامی دولت شماره یک حامی تروریسم و دولت شماره یک جهان در یهودی‌ستیزی است.

مایک پمپئو گفت، نیروهای جمهوری اسلامی و شبه نظامیان مورد حمایت آنها مسئول مرگ صدها آمریکایی در عراق هستند، بشار اسد را در سوریه تقویت، دموکراسی را در عراق و لبنان تضعیف، و کمک‌های بشردوستانه را در یمن سرقت می‌کنند.

وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ اضافه کرد، شورشیان شیعه حوثی‌ تحت حمایت جمهوری اسلامی در یمن صدها موشک و پهپاد مسلح را به مناطقی در عربستان سعودی پرتاب کرده‌اند؛ جایی که حدود هشتاد هزار آمریکایی در آنجا کار و زندگی می‌کنند.

وی افزود، حکومت جمهوری اسلامی مسئول ساقط کردن یک هواپیمای مسافری اوکراینی در ماه ژانویه است که همگی ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند و رژیم درباره آن فاجعه دروغ می گوید و هنوز جعبه‌های سیاه هواپیما را برای بررسی تحویل نداده است.

آقای پمپئو گفت، رژیم جمهوری اسلامی چند صد نفر از مردم خود را در اعتراضات ماه نوامبر کشته است، که بنا به برخی گزارش‌ها تا ۱۵۰۰ نفر می‌رسند، و میلیون‌ها نفر دیگر نیز در طول ۴۰ سال گذشته از این رژیم دچار درد و رنج شده‌اند.

وی با بیان این که برای آگاهی از میزان منفور و مخرب بودن رژیم جمهوری اسلامی نیازی نیست که حرف‌های من را گوش کنید گفت، به خشم و یأسی که مردم ایران در خیابان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و صندوق‌های رأی بیان می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اعتراضات مردم عراق و لبنان علیه دخالت‌های جمهوری اسلامی گفت، مردم ایران و آنهایی که رفتار رژیم بر زندگی‌شان تاثیر داشته قدردان ایالات متحده و رویکردی که در برابر تهران اتخاذ کرده هستند.

مایک پمپئو در بخش دیگری از اظهارات خود، با توجه به سابقه پنهانکاری مسئولان جمهوری اسلامی گفت، رژیم ایران تمایلی ندارد که درباره شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کند و من نگران هستم آنها اطلاعات مهمی را پنهان کرده باشد.

وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ یادآوری کرد که جمهوری اسلامی پس از حذف قاسم سلیمانی متوجه جدیت دولت پرزیدنت ترامپ برای حمایت از منافع ایالات متحده شد و رژیم جمهوری اسلامی می‌داند اگر با ما بجنگد، بازنده قطعی خواهد بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای کمیته گفت، سعی می‌کنیم چین و روسیه را متقاعد کنیم و همچنین از همکاران اروپایی خود خواهیم خواست که نگذارند تسلیحات نظامی به جمهوری اسلامی، به عنوان حامی شماره یک تروریسم در جهان برسد.