مایک پمپئو: اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی موفقیت‌آمیز بوده و خواهد بود

0
251

وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که رویکرد دولت آمریکا در برابر دولت جمهوری اسلامی تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است و در آینده هم موفقیت‌آمیز خواهد بود، و روزی فرا خواهد رسید که دولت جمهوری اسلامی در ایران بار دیگر به مردم احترام خواهد گذاشت.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای در ایتالیا و در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای کارزار فشار حداکثری دولت پرزیدنت ترامپ بر رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، گفت:‌ «کارزار تروریستی جمهوری اسلامی خود در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. [رژیم جمهوری اسلامی همچنین] به همه تلاش‌های قبلی خود در برنامه هسته‌ای‌اش ادامه می‌دهد.»

وی با اشاره به  توافق‌های اخیر بحرین و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: «تا همین چند ماه پیش خبرنگاران می‌گفتند: شما هیچ پیشرفتی در زمینه عادی‌سازی روابط با اسرائیل هم نداشتید.» 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد که درست است جمهوری اسلامی هنوز به کمپین ترور در جهان ادامه می‌دهد، اما همه چیز در زمان و شرایط مناسب اتفاق خواهد افتاد.

صدای آمریکا نوشت؛ مایک پمپئو خاطرنشان کرد: «تلاش‌های ما موفقیت آمیز بوده‌اند، موفقیت آمیز خواهند بود، و من اطمینان دارم روزی خواهد آمد که ماهیت رژیم جمهوری اسلامی بار دیگر به مردم ایران احترام خواهد گذاشت.»