مایک پمپئو: ادامه دروغگویی رژیم جمهوری اسلامی در مورد برنامه هسته‌ای، «موضوع فوق‌العاده جدی» است

0
163

وزیر خارجه ایالات متحده عصر پنجشنبه ۱۵ اسفند با اشاره به گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت، این گزارش‌ها به نگرانی‌های جدی قبلی که جمهوری اسلامی فعالیت‌های اتمی خود را پنهان می‌کند افزوده است.

مایک پمپئو با صدور بیانیه‌ای گفت: جمهوری اسلامی امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و طبق این پیمان باید مواد هسته‌ای خود را به آژانس اعلام و دسترسی بازرسان این نهاد نظارت هسته‌ای سازمان ملل متحد به مراکز هسته‌ای خود را فراهم کند.

وی تاکید کرد خودداری جمهوری اسلامی از اعلام چنین موادی نقض آشکار توافق پادمانی است که جمهوری اسلامی طبق ان‌پی‌تی ملزم به اجرای آن است و افزود، رژیم چمهوری اسلامی باید فورا با آژانس همکاری کرده و وظایف خود را بر مبنای پادمان آژانس بطور کامل انجام دهد.

وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ افزود، گزارش‌های دو روز پیش آژانس موجب نگرانی بیشتری است، چرا که ما می‌دانیم رژیم جمهوری اسلامی به دروغگویی درباره برنامه تسلیحاتی هسته‌ای گذشته‌اش همچنان ادامه می‌‌دهد و این یک «موضوع فوق‌العاده جدی» است.

به گزارش صدای آمریکا؛ مایک پمپئو خاطر نشان کرد که ایالات متحده به قطع دسترسی جمهوری اسلامی به هر راهی که بتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد متعهد است و هر توافق جدیدی در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی باید بر اساس راستی‌‌آزمایی‌های مؤثر و سخت‌گیرانه بنا شود.